mandag den 15. september 2008

Lydighedschampion

Den 28. juni fik Megan sin anden 1. præmie i LP3, og jeg må ærligt indrømme, at jeg troede at vi nu lå på et niveau, så vi bare kunne få den sidste 1. præmie. Det gjorde vi ikke …

Den 13. juli fik vi ingen nuller, men havde bl.a. en 5’er i fremsending, og fik 227 point, kun 3 point fra 1. præmien.

Den 9. august havde vi så vores livs dårligste prøve med 5 nuller og 123,5 point.

Den 7. september gik det heller ikke specielt godt, men hvis Megan havde klaret næseprøven som hun plejer, ville hun have fået en 1. præmie; nu blev det til 203,5 og en 3. præmie.

Og så i går fungerede det hele – om ikke optimalt, så ret godt; fællesdæk, som pludselig har givet problemer ved træningen, fik vi 10 for og sid i gruppe, hvor vi fik 0 og 5 ved de to foregående prøver, fik vi nu 10 i. Og dermed var grunden lagt. Derefter fulgte en række øvelser, hvor ingen var helt i top, men de fleste gode og kun nogle få ikke så tilfredsstillende. Læs den fulde bedømmelse her.

Vi sluttede med helt pæne 247,5 point og dermed 1. præmie og dermed Dansk Lydighedschampion!! Hold da op en dejlig fornemmelse!

Det var vores største og sidste mål for 2008, og det er bare en herlig fornemmelse, at nå sine mål. Først og fremmest er det jo Megan og mig selv, der har gjort det hårde arbejde, bakket 100 % op af Kirsten.

Men der er altså nogle dygtige trænere jeg på bedste Oscar-uddelingsvis gerne vil takke, fordi de har lært mig en masse, som har hjulpet os på vej til denne titel:

  • Karen Frost Knudsen, som lærte mig at sætte Eliteklassen som mål, at opdele øvelserne og sætte kriterier;
  • Mads Møller, der virkelig fik mig til at fokusere på kropssprog, leg, og pauser mellem øvelserne;
  • Marianne Jensen, som har lært mig at tro på mig selv, og har dissekeret mine øvelser og givet mig en masse ideer til at styrke samspillet med Megan;
  • Charlotte Lyngholm, der har bragt mig helt tilbage til basis og fået mig til at starte forfra; sætte (sænke) kriterier og arbejde med detaljer; og arbejde særskilt med ikke-lydighedsprøveydelser, for at få Megan glad.

Vi har planlagt yderligere en håndfuld LP prøver i efteråret, men det er uændret LP3 vi går op i, samtidig med at vi begynder at træne mod Eliteklassen.

Ingen kommentarer: