søndag den 26. juli 2009

Weekenden før Chicken camp del 2 og 3

I går (25. juli) havde nørdklubben (dem med generalprøver på lydighedsprøver) endnu et vellykket arrangement, denne gang i Viby. 3 LP1’er, 2 LP2’er og 6 LP3’er, fuldstændigt prøveagtigt, med korrekt opstillet ring, dommertelt, dommer, ringsekretær, tilskuere, almindelig forvirring. Det er for fører og hund en 99,9 % rigtig prøve! De sidste 0,1 % dækker over, at man selvfølgelig kan aftale at man vil ændre kriterier i en øvelse, springe øvelser over, eller bevidst gøre noget i en øvelse for at afprøve noget eller hjælpe hunden.
Jeg havde fx aftalt med Charlotte Lia, som dømte fællesøvelser samt Megan og mig i LP3, at hun skulle stoppe Megan hvis hun gik i fællesøvelserne, og belønne hende. Og da Megan, desværre som hun plejer, rejste sig fra fællesdækken i det øjeblik jeg gik i skjul, var Charlotte på plette, lagde hende ned, og gav hende 4-5 strategiske belønninger, så hun (forhåbentlig) synes det er rart at ligge i stedet for at gå ud til mig.
I fællesdæk lagde Megan sig efter 12 sekunder, men det var positivt at hun ikke gik med, som hun gjorde sidst vi var oppe. Den samlede bedømmelse:

Fællesdæk: (0) H rejser sig efter F går. [Lia dækker hende af belønner cirka 5 gange i de 4 min er i skjul.]
Sid i gruppe: (0) H lægger sig efter 12 sek.
Fri ved fod: (6) H hænger en del. Savner glæde og energi. F støtter godt. [Det er med gagget gang osv, men først i sidste halvdel kommer der lidt god energi ind]
Stillingsskift: (8) H flytter sig næsten en hundelængde. Flotte skift. 1 ekstra kommando. [specielt stå-sit koster meget]
Apport udlagt: (7) H hænger i vending til kegle. Lidt modstræbende ud. Pænt tilbage. Skæv plads + ekstra kommando. [H drejer rigtig vej, hvilket var min prioritet]
Springapportering: (0) H tager ikke tilbagespring. [to gange kikset, så flytter jeg spring, og H løber stadig udenom. Mads Møller om igen – der var noget ved hans spring, eller placeringen af det, Megan ikke kunne lide)]
Stå, sid, dæk: (9) H mister en pos. Ellers nydeligt. [mister sit, jeg synes H hænger lidt]
Indkald med stå: (9,5) Nydeligt. [rigtigt godt]
Fremsending: (9,5) 1 ekstra kommando, ellers nydeligt. [forpoter rører kant, ekstra kommando til plads til sidst]
Næseprøve: (10) Smukt.
Helhedsindtryk (8,5) 180 p, 3. pr. Dejlig H som mangler den sidste sikkerhed i øvelserne samt lidt mere arbejdsglæde. F støtter sin H godt og skal huske selv at virke mere glad. Det smitter af på H.
Springapporteringen skulle jeg selvfølgelig prøve hjemme i haven, og der var ikke problemer. Det er hendes måske mest sikre øvelse, og det var noget skidt at hun ikke sprang tilbage.

I dag (26. juli) gik turen så til Borlänge. Chicken camp del 2 og 3 begynder i morgen (27. juli), og jeg er igen indlogeret på Buskåkers Gästgifvargård.
Jeg tjekkede straks den trådløse netforbindelse, og den var svag men duede – men er åbenbart ikke helt stabil. Mens dette skrives er der således ingen forbindelse, så jeg véd ikke hvornår jeg kan lægge det ud :-(
Efter at have tjekket ind kørte jeg til byen for at få noget aftensmad, og ville meget fantasifuldt spise på den italienske, som var stamrestauranten til chicken camp del 1. Den har ferielukket til på fredag :-(
Så kørte jeg et par hundrede meter længere og parkerede i centrum, lige ved Jussi Bjørling museet, selvfølgelig har Borlänge sådan et, jeg skal huske at besøge det. Jeg gik lidt rundt i gågaderne, der var godt noget ikke meget liv. Jeg fandt en kinesisk restaurant, China Garden, og da jeg elsker kinesisk mad var det et glimrende alternativ. For den fyrstelige sum af 184 SEK fik jeg en forårsrulle, chop suey med (mange) store rejer og to flasker Ramlösa.

Tilbage på værelset fik jeg lige rigget elektronikken til og ryddet op på camcorderens harddisk. Så nu er alt klar til en spændende uge med Bob Bailey!
Hvis teknikken og netforbindelsen vil, kan I følge med her i løbet af ugen.

Ingen kommentarer: