lørdag den 22. august 2009

IKEA & Sydkystens Hundeskole & Landshold & Lydighedsprøve

På hundefronten har det været en meget stille uge. Vores istandsættelse af førstesalen er ved at være på plads, men der er stadig lidt malerarbejde og lidt nyindretning. Jeg har i denne uge været 3 gange i IKEA, en personlig rekord jeg ikke troede mulig. Og alle mine fordomme om IKEA er begravet :-) Vi har fået et værelse indrettet med 2 kommoder, 2 reoler og 4 DVD’reoler for ca. 2.200 kr. Det har taget lidt tid at samle, men samlevejledningerne har været forbilledlige, alle de fejl der er begået er førerfejl – det er fuldstændig som chicken camp … Og møblerne er rigtigt pæne.
Når det sidste er malet kommer alle DVD’erne og CD’erne på plads og alle hundebøgerne bliver samlet. Herligt.

Udover lidt småtræning (= træning som ikke kommer i træningsdagbogen) har ugens eneste hundeaktivitet været noget sportræning. Charlotte Lia synes bestemt at Megan skulle prøve noget andet end LP, og inviterede flot på et 2-timers schweissspor, og det bekom Megan vel! Største udfordring var vist at få ”føreren” til at holde kæft og lade være med at blande sig i hendes arbejde :-)

Sydkystens hundeskole ER nu en realitet. Læs mere på Sydkystens Hundeskole, hvor du kan læse om kurser, instruktører, tilmelde kurser og tilmelde nyhedsmail. Det er en drøm, der er gået i opfyldelse, og vi glæder os virkelig til at gå i gang med hjælpe vores kursister til at få endnu mere glæde af deres hunde.

Mit forslag i sidste blog om indsamling af penge til støtte for LP-landsholdet er blevet meget vel modtaget!! Erling Olsen fra DKK bakker op, hele landholdet synes det er en god idé, og det er vrimlet ind med positive tilkendegivelser. Specielt regner jeg med positivt samarbejde med Trine Dyrgaard, og Yvonna Nielsen har tilbudt ideer baseret på sit arbejde med tilsvarende støtte til agility-landsholdet.
Den vigtigste detalje, der mangler at falde på plads, er oprettelse af en konto, som bidrag kan indsættes på.
Ellers er der masser af ideer til arrangementer mv., som kan genere penge til landsholdet. Bl.a. har Katrine Søegaard og jeg, som står for Spaniel Klubbens lydighedsprøve den 26. september 2009, besluttet at arrangere et amerikansk lotteri, hvor hele overskuddet skal gå til LP-landsholdet.
Vi har allerede fået fornemme præmier i form af enetimer fra Marianne Jensen, Helle Damkjær, Mads Møller og Birgitte Brüel fra landsholdet, og det er så flotte præmier at vi nok arrangerer en form for auktion i stedet for at udlodde alle timerne i det amerikanske lotteri.

Endelig lidt om LP-prøven 26. september. Det er en prøve jeg kæmpede ihærdigt for at få lov til at arrangere – det er den første LP-prøve i Spaniel Klubbens regi. Og jeg må indrømme at selv jeg er blevet overrasket over succesen. Tilmeldingsfristen udløber i dag, og vi er oppe på 40 tilmeldinger, heraf 14 spaniels.
Katrine og jeg glæder os rigtigt meget til dagen, til at se en masse godt lydighedsarbejde og ikke mindst en masse dygtige spaniels.

Ingen kommentarer: