søndag den 13. december 2009

Herlig søndagstræning

Jeg har et lille luksus konkurrencelydighedshold i Jersie søndag morgen, og det kombinerer jeg selvfølgelig med at jeg selv træner med Megan før og efter undervisningen.
I dag var det vindstille, skønt solskinsvejr og minus 3 grader og dermed de mest fantastiske træningsbetingelser.
Megan stortrives i det kølige vejr. Det sker at jeg cykler med hende til Jersie (der er cirka 5 kilometer), træner lidt med hende, og så cykler hjem igen. Og i dette kølige vejr bliver hun ikke engang forpustet :-)
Inden undervisningen havde jeg besluttet for første gang i lang tid at træne nogle momenter i Eliteøvelserrne, og hold da op hvor var Megan bare tændt. Fremsending til kegle og videre til felt var med fuld fart og flot præcision. Vi lavede en superflot dirigeret apportering, hvor Megan først blev sendt til kegle, og derfra videre – supertempo både til kegle og til apport, og supertempo tilbage igen. Jeg huskede at juble med hende og stoppe øvelsen der. Så lavede vi en superflot springapportering - sådan en metalapport er godt nok kold i frostvejr, men det generede ikke Megan.
Så holdt Megan pause i bilen.
Efter undervisningen lavede vi et par ekstra fællesøvelser til ære for mig.
LP2 fællesdæk – ja, jeg husker at sænke kriterierne – og alle tre hunde lavede en perfekt øvelse.
Så en fællessit, hvor jeg er ved at have styr på forkommandoer mv., og Megan sad eksemplarisk hele minuttet.
Det var altså bare en omgang træning der fik mit i forvejen glimrende humør til at blive endnu bedre!!!!

Ingen kommentarer: