tirsdag den 20. april 2010

Træning hos Johanna Allanach den 20. april 2010

Suk, vi nåede i dag til sidste omgang træning hos Johanna. Vi havde endnu en fantastisk træningsaften, og en perfekt afslutning på det mest fantastisk træningsforløb man kan forestille sig. Megan var virkelig tændt, og det var en fornøjelse at arbejde med hende.
Dagens øvelser:
  • Pole om en anden hund (Susanne/Dweet). Ret grænseoverskridende, men Megan kommer godt i gang – placeres på den modsatte side og lokkes rund, så kl. 11, og så kan den bygges videre derfra. Det er også svært at ligge dæk, med en anden hund, der cirkler omkring, så Megan rejste sig når klikket lød :-)
  • Tandvisning. Perfekt, også højre side.
  • Apportering. Fin springapportering med træapport, så et par gode med metalapport, dog med skæv plads. Derefter trænede vi pladsen separat uden apport. Og endelig apportering med den røde kong – og hold da op med energi i apporteringen!
  • Indkald. LP2 indkald hvor jeg havde fokus på afslutningen. Megan fulgte flot med i vendingen og jeg var meget tilfreds. Megan sagtner farten de sidste 2-3 meter inden hun nåede op, så det trænede vi separat: Johanna holde hende, jeg gik, kaldte efter 3 skridt, Megan kom stormende og jeg belønnede fremad – hvis Johanna siger ok. Det ser godt ud.
  • Fællessid. Perfekt (hvorfor gjorde hun ikke det i søndags???)
  • Fællesdæk. Rejste sig 10 sekunder efter at jeg var kommet i skjul. Derefter lidt variation synlig, og til sidste 15 sekunder i skjul. Ok.
  • Rulle. Nogle gode rul med godbid, og ind imellem et enkelt uden godbid. Da jeg systematisk kommer kommando på øges raten af rul uden godbid – nå ja, husk at hæve kriterierne hvis du vil have mere!
  • Stay. Johanna klikker, og der kommer et par superflotte stop.
  • Baglæns slalom. Hund starter i plads går om på venstre side, fører går skridt baglæns og hunde går mellem benene. Jeg starter Megan med moveon, hun går rund mens jeg bakker og går direkte igennem benene. Hvis jeg har godbidder i begge hænderne og tager skridtene ordentligt går det strygende!!
Tak Johanna for nogle dejlige træningstimer og masse af inspiration til videre træning!

Ingen kommentarer: