søndag den 20. juni 2010

En herlig tur til Samsø

I torsdags afsluttede jeg en konsulentopgave, og fredag morgen tog Megan og jeg på en forlænget weekend til Samsø.
Der var to formål: først og fremmest havde jeg dekreteret total afslapning. Og så havde jeg lovet Tove & Spunk (Border collie) & Gunilla & Fengur (Islandsk Fårehund) at træne noget LP med dem. At undervise er for mig en rigtigt god måde at stresse af på, så de formål gik op i en højere enhed og det blev en fantastisk weekend!
Jeg boede hos familien Holm (Gunilla, hendes forældre og søskende) og jeg skal hilse fra Megan og mig selv og sige tusind tak for en gæstfrihed ud over alle grænser. Vi blev modtaget med åbne arme begge to, Megan og Fengur kom straks godt ud af det sammen, og Megan blev lige forkælet en del :-) Hun blev belønnet for at tigge, fik lov at ligge i sofa og i seng og opførte sig i øvrigt som om hun havde boet dér hele sit liv. Heldigvis ville hun med mig hjem, og hun har ligget brak siden vi kom hjem – hun har godt nok heller ikke hvilet meget på denne tur …
Sikken en masse man kan nå på en afslapningstur :-))))
Fredag:
  • Vesborg fyr og frokost på Café Fruen Ved Fyret, som får point får noget lækkert smørrebrød og vand til Megan, men minus for som specialøl at have Refsvindinges AZ ale no 16. Hallo, har I hørt om Samsø Bryghus?
  • Ballen Havn og Den gamle Købmandsgård
  • Træning med Gunilla & Fengur og dernæst Tove & Spunk
  • Middag hos familien Holm, superhyggeligt
Lørdag:
  • Morgentur: Issehoved (ud til spidsen), Nordby, Stauns Fjord og Langør
  • Træning med Gunilla & Fengur
  • Frokost på Røgeriet, Ballen Havn: Pilleselv rejer med ailloli og en Møgelskår med hyldeblomst fra Samsø Bryghus
  • Træning med Tove & Spunk og dernæst fællesøvelser med Gunilla & Fengur
  • Middag på Dokken, Ballen Havn. Stegt rødspætte med nye Samsø kartofler og persillesovs. Fantastisk!!!
  • Mens en tilfældig foldboldkamp kørte i baggrunden på værelset skrev jeg bl.a. træningsplaner for Tove & Gunilla
Søndag:
  • Morgentur til Ilsemade Helligkilde og derefter Stauns Fjord – i skønt solskinsvejr
  • Hente Gunilla ved Dagli’Brugsen i Ballen og køre til Tove, og så træning på pragtfuldt træningsareal i Nordby, der gik et par timer, og jeg tror alle: førere, hunde og træner synes det har været tre intensive dage :-))))
  • Tilbage til Kolby Kås, pakke, få en lækker frokost, sludre og pludselig var det 10 minutter til at jeg skulle være tjekket ind, og Megan og jeg strøg af sted!
Megan var naturligvis med til alle fællesøvelser, var demohund, og i øvrigt på ret meget i løbet af disse tre dage, så hun er virkelig slidt, og der er ingen aftentur til hende!!!
Det er en fornøjelse at arbejde med Gunilla og Tove, som begge er meget seriøse, og som eneste handicap har at de bor på en ø, hvor det er NUL muligheder for at gå til LP-træning. Men med to seriøse førere og to arbejdsivrige og lærenemme hunde skal de nok komme langt. Tove & Spunk er klar til LP3 til august, og Gunilla & Fengur til LP2 til efteråret. Jeg glæder mig meget til at følge dem!
Megan og jeg er kommet tilbage med en masse dejlige indtryk fra Samsø. Jeg har ikke været på Samsø siden midten af 1980’erne, og det er fantastisk på så forholdsvis lille et areal at (gen)opleve så varieret natur og dyreliv. Vi kommer helt sikkert tilbage!
Jeg har udover de gode oplevelser med Megan, Spunk og Fengur mfl. fået flere gode madoplevelser, og sidst men ikke mindst vil jeg endnu engang takke for familien Holms gæstfrihed!

Ingen kommentarer: