lørdag den 13. november 2010

Bag kulisserne

Kirsten og hunde i måneskin - om eftermiddagen

Der sker en masse bag kulisserne i forbindelse med en masse af de aktiviteter, jeg er involveret i. De får lige lidt fokus i dagens blog.
Søndag afholder Vibeke Gyldenkærne det første af en række sporkurser for Sydkystens Hundeskole, så mandag var jeg nede for at tjekke det praktiske med Ove fra Køge-Herfølge Jagtforening: lokaler, arealer, og alt det praktiske. Der er helt styr på det nu.
Tirsdag og onsdag har jeg mine to LP-hold. Jeg har naturligvis altid i hovedtræk forberedt et forløb, men ikke mere stift end at det kan justeres løbende, for der er mange der kan og vil selv, og har specielle ønsker til det jeg skal se på. Som instruktør er det også meget vigtigt at kunne improvisere, være fleksibel, og alligevel holde en vis struktur på forløbet. Jeg har altid en relativt detaljeret plan med for hvad der skal ske på hvert hold, og en mental plan (nogle gange også nedskrevet), for enkelte kursisters delmomenter. Og ind imellem får de også mails efter træningen, med specifikke tilbagemeldinger.
Jeg er også blevet ”lokket” til at være med til at arrangere en officiel rallyprøve i Spaniel Klubbens regi i 1., kvartal 2011. Frank Kuhfeld har lovet at stille op som dommer, men at finde et (indendørs) sted er igen udfordringen, som Anne Ingevold løber efter.
Onsdag aften lå der er en rigtig dårlig mail, da jeg kom hjem. Det sted vi havde en aftale med om indendørs træning i 1. kvartal 2011 er sprunget fra aftalen, så nu er jagten efter indendørs arealer gået i gang igen …
Torsdag have Camilla og jeg aftalt at sætte os sammen, for at tale nærmere om struktur på hjemmesiden. Nu hvor vi er ved at være mere professionelle skal vi også have en mere forretningsmæssigt orienteret hjemmeside, og det kom vi godt omkring. Camilla, dem kreative del af bestyrelsen!!, arbejder videre med ideerne.
Fredag var totalt hundefri :-) Arbejde og deltagelse i firmafest, hvor vi først så Mamma Mia – uha, det føles bare ikke rigtigt med alle de Abba-sange på dansk … derefter en fantastisk middag på Nimb.
I dag har Kirsten og jeg så været hjemme his Lizzie Bauder (Lille Bjørns opdrætter). Lizzie er ansvarshavende racerepræsentant for Norwich terrier gruppen i Dansk Terrier Klub, og har udpeget mig som racerepræsentant. I dag var der inviteret til medlemsmøde, og vi var i alt 13 der entusiastisk diskuterede alt muligt vedr. Norwich terriere i et par timer. Derefter fik vi en udsøgt frokost, og så hjem til hundene, som vi gik en tur med i det skønneste måneskin ved 16-tiden!
Ind imellem kom der lige et afbud til sporkurset i morgen, så jeg har sat forskelligt i gang for at få skaffet endnu en deltager, men det er godt nok kort varsel …
Heldigvis har Kirsten klaret alt det praktiske, så jeg i morgen kan pakke en masse lækkert pålæg ned, køre omkring bageren og hente en masse godt brød, og så tage til Køge-Herfølge Jagtforening og gøre klar til et spændende sporkursus. Jeg glæder mig meget, og selv en kedelig vejrudsigt kan ikke lægge en dæmper på det!

Ingen kommentarer: