søndag den 26. juni 2011

Hundefri weekend … NOT :-)

Udsigt fra café Europa

Jeg havde slet ikke planlagt egne hundeaktiviteter i weekenden, men lidt blev der alligevel sneget ind.
Lørdag morgen tog Megan og jeg til Lyngby for at se LP-prøver. Vi ville primært gerne se Mette & O’Malley i LP1, Helle & Zulu i LP2 og Anita & Osseau i LP2. Det er herligt afslappende at komme til prøve uden at skulle op, selvom jeg nok fornemmede at Megan godt ville lave et eller andet … Men det er nok meget god træning at komme på en konkurrenceplads og ikke skulle til prøve.
O’Malley fik flotte 174 point, Zulu 193½ og blev 2. vinder og Osseau fik 174 og blev 5. vinder med et 0 i fællesdæk. Anita skrev på Facebook: ” tror Osseau havde en dårlig fører med i dag”, men det var altså kun i fællesdækken, i resten var hun god og der var 9 i helhedsindtryk.
I dag tog Kirsten og jeg til København, jeg tror nok meningen var at vi skulle på udsalg, men vi købte intet!!! Men vi fik lidt morgenmad på Europa og en lækker frokost på Bøf og Ost. Hjem turen gik via Amager, hvor Nettes Fri ved fod-kursus netop var slut, og naturligvis igen var blevet en succes. Der var to fra Bornholm, der var kommet til kurset, ret sejt!
Til aften fik jeg trænet lidt med hundene. Megan, højrehandling (skal være rigtig skarp), bakning på højre side og lidt af det løse for afvekslingens skyld. Med Lille Bjørn er der kampagne på stillingsskifterne sit-stå og dæk-stå, og på apportering (elske apporten).
Og så er vi 6 nørder der har lovet Charlotte Lia at præsentere noget hundeunderholdning på plejecentret Lokalcentret Kristiansminde, vi glæder os til at være med til at glæde nogle ældre mennesker med nogle glade og dygtige hunde. Jeg er blevet opfordret til at bruge denne anledning til at debutere med Lille Bjørn i freestyle, så vi går i skarp træning!!!

Ingen kommentarer: