søndag den 7. august 2011

Rallykursus i Andelslandsbyen Nyvang

Deltagere efter endt kursus (foto: Anita Jakobsson)
I dag gik turen til Andelslandsbyen Nyvang, hvor Conni havde arrangeret et rally specialkursus for Sydkystens Hundeskole. Vi var 6 deltagere som naturligvis fik en intensiv og lærerig dag.

Vi prøvede at være hunde ...
Det var et blandet hold, med nogle øvede, nogle eksperter og tre champions, og Conni sørgede for både detailtræning og banegennemgange for alle.
Hvis jeg skal være ærlig var jeg gået lidt død i det med at træne rally med Megan op til DM, men nu har jeg fået nogle punkter som jeg definitivt skal arbejde med: balje med uret (vi kom godt i gang), og meget skarpere plads på højre side, og i det hele taget handling på højre side – herunder mere bevidst brug af håndtarget.
Lille Bjørn på kattemad (foto: Annie Larsen)
Og – ikke mindst i forhold til Lille Bjørn – blev jeg på overbevisende måde mindet om vigtigheden af at variere kvaliteten af godbidder. For han gik bedre og bedre efterhånden som han lærte Connis snaskede kattemad at kende :-)
Og naturligvis havde vi fantastisk vejr hele dagen!
Tak Conni for et superinspirerende kursus!

Ingen kommentarer: