lørdag den 28. april 2012

Lille Bjørn i LP3

Næseprøve (foto: Camilla Johannessen)

Sikken en skøn LP-dag!!

Officielt Chesapeake Retrieverne, uofficielt Nørdklubben, havde i anledning af Nørdklubbens 3 års jubilæum arrangeret en officiel LP-prøve i Viby i dag. Den officielle resultatliste ligger her.

Lille Bjørn debuterede i LP3, med følgende point (se de officielle kommentarer her):
  • Sit i gruppe: 10. Perfekt start.
  • Fællesdæk: 0. Rejste sig efter 1:35 blev på stedet, det var ok.
  • Fri ved fod: 8. Fint uden at være prangende, helt efter forventning.
  • Stillingsskift: 6,5. Lille Bjørn blev forstyrret af en hund der knurrede uden for hegnet bagved ham, da vi startede, så det blev noget rod. Han tog alle 6 skifter på første kommando (!) og rykkede næsten en kropslængde frem. Godkendt.
  • Apportering: 7,5. Udgangen til keglen blev lidt rodet, fordi Lille Bjørn bare ville af sted. Dirigeringen fulgte han, han tog apporten, smed den, samlede op, kom flot tilbage og i plads. Og smed den. Absolut godkendt.
  • Springapportering: 8: Han sprang på prøvelederens kommando (ups!) og smed apporten til sidst. Første del var ikke ok, men resten godkendt.
  • Stå, sit, dæk: 8: Det var noget rod, jeg gik alt for stift og blev trukket både for rodet stå (trippen og drejede) og for håndtegn i følget. Hund ok, fører ikke godkendt.
  • Indkald med stå: 0 Han stoppede efter en del mere end 3 kropslængder.
  • Fremsending: 9.5: Bortset fra en skæv plads til sidst perfekt! Superflot.
  • Næseprøve søg: 8: Lille Bjørn rodede lidt med pindene men kom ind med den rigtige, som han smed. Godkendt.
  • Helhedsindtryk: 9: ”Herligt arbejdsivrig hund. Fint førerarbejde med passende appel. Kun absolut sidste og præcision mangler.”
I alt 191/280: 3. pr., 4. vinder.

Lille Bjørn var tændt og på hele prøven, og jeg støttede ham rigtigt godt det meste af tiden. Jeg er MEGET MEGET tilfreds med og glad for den debut i LP3.

Nørder synes godt om nørdselskab

Lille Bjørn var dagens første hund i et felt på 7 i LP3 heraf 6 nørder. Masser af flot førerarbejde. Susanne og Bastian vandt for 2. gang inden for en uge klassen, Dil og Joythi fik meget velfortjent DKLPCH-titlen, og så var det naturligvis skønt at se Anita og Django både få 10 i fællesøvelserne og i stillingsskift – høj klasse!

Ellers fokuserede jeg mest på LP1 hvor 5 ud af 8 var min tidligere eller nuværende kursister. Der var meget højt niveau på prøven, med 5 1. præmier og en 2. præmie på 149 point. Hvad hæftede jeg mig særligt ved?
  • Nina og Balder er kommet rigtigt langt, og var uheldige i par øvelser, de kommer stærkt igen – de fik meget velfortjent Marianne Jensens særpræmie.
  • Rikke og Congo kommer også strækt igen, Congo havde fået et græsstå op i enden, og det kostede stillingsskiftet.
  • Gina og Tokyo lavede en superflot prøve, bl.a. en drøm af en lineføring – og endte på de skrækkelige 149 point, 1 point fra 1. præmien.
  • Heidi og Aura var mine forhåndsfavoritter som klassevindere, men missede ståen; de endte alligevel med 153 point – puha, det var tæt på.
  • Jeanette og Cloie så jeg desværre ikke, men de fik en pæn 1. præmie.
  • Gitte og Harley var de første i LP1 og jeg var mere nervøs før deres prøve end før jeg gik med Lille Bjørn; Gitte har arbejdet fantastisk med Harley (engelsk springer) og i dag fik hun udbytte af en fokuseret træningsindsats med 167 point og en 3. vinder.
  • 2. vinder var Majbrit og Louis. Nørderne er totalt positive og klapper af alle deltagerne, men Majbrit fik lidt ekstra opmuntring fra sidelinjen, for hold da op hvor har hun kæmpet ekstraordinært fir at nå så langt. Og i dag gav det bonus med 167 point og en 2. vinder.
  • Anne og engelsk springer spaniel Nushka vandt LP1 med 174 point. Superflotte point. Anne græd af glæde da hun gik ud af ringen efter prøven, og det smittede … Hold da op en suverænt flot debut i LP1. Og jeg skal da lige nævne at Nushka er 12 år og døv. Anne Ingevold er bare en fantastisk hundefører!
Vejret var også med os. Det regnede lidt af og til, men slet ikke som frygtet, og sluttede naturligvis med solskin. En vindunderlig LP-dag i skønt selskab.

1 kommentar:

Camilla Johannessen sagde ...

SÅ FLOT FØRERARBEJDE I DAG PAUL!!
Jeg er på en måde glad for at vi ikke træner sammen så ofte, for det får dine præstationer til at skinne endnu stærkere i mine øjne! :-)
Det er utroligt at se hvor du har rykket dig, og hvordan det rykker ved samarbejdet med LB... og også ved LBs arbejde med LP :-D
God vind, er sikker på at han bliver første NTer med et LPChamp titel!!!