lørdag den 30. juni 2012

Planer for andet halvår

Afslapning på en skøn sommerdag
En dag uden planlagte hundeaktiviteter, og et godt tidspunkt at gøre status i forhold til målene som blev formuleret for godt et år siden i denne blog. De opdaterede mål for det kommende år er:
Max:
  • Udstillingscertifikater
  • Blive RBM
  • Blive RØM
  • Bestå LP1
  • Blive LP1
  • Bestå LP2
  • Blive LP2
Lille Bjørn
  • Bestå rally championklasse
  • Blive LP3
  • Blive DKLPCH
Megan
  • Få pinde i championklasse
  • Blive DKRSCH
For Max er der kommet lidt flere mål med, for Lille Bjørn og Megan har jeg blot fjernet de mål, som er nået. Træningsmæssigt er det fortsat træning hos Johanna med Max og Lille Bjørn der har topprioritet, og så er der en del mere uorganiseret træning løbende. Min kalender viser både mine egne træningsaktiviteter, mine egne undervisningsaktiviteter, kurser jeg skal deltage i samt planlagte prøver.

På kursusfronten er der pt. kun to på planen, men hvilke to! På onsdag og torsdag Kathy Sdao - Cues & Behavior Chains Explained hvor jeg skal have Lille Bjørn med. Og 11.-12. oktober LP-kursus med Niina Svartberg.

På prøvefronten er det pt. ret overskueligt, jeg har følgende planer:
  • 18. august skal jeg deltage i Border Collie Klubbens rallyprøver, Med Max i begynderklasse og Megan i championklasse.
  • 25. august skal jeg evt. deltage i DM i rally med Megan.
  • 1. september skal Lille Bjørn deltage i LP3 ved DKK’s prøver i Roskilde.
  • 2. september skal Max debutere i LP1 ved DKK’s prøver i Roskilde.
  • 8. september skal jeg deltage i Danmarksmesterskab i LP og Rally for Terriers arrangeret af Dansk Terrier Klub. Lille Bjørn i rally ekspertklasse (for sidste gang) og i LP3. Max i rally begynderklasse (forhåbentlig sidste gang) og LP1 (forhåbentlig sidste gang).
  • 16. september skal jeg deltage i Sydkystens Hundeskoles rallyprøver, hvis vi får prøven godkendt af DKK. Men med hvilke hunde og hvilke klasser véd jeg ikke pt.
  • 22. september har jeg tilmeldt alle tre hunde til Dansk Collie Klubs prøver: Max i LP1 og rally, Lille Bjørn i LP3 og Megan i rally championklasse.

Rally
LP
Max
18.8 begynder
8.9 begynder
22.9 begynder (?)
2.9 LP1
8.9 LP1
22.9 LP1 (?)
Megan
18.8 champion
25.8 DM?
22.9 champion

Lille Bjørn
8.9 ekspert
1.9 LP3
8.9 LP3
22.9 LP3
? = Jeg vil overveje hvad jeg gør, hvis han er RBM/LP1 inden.

Jeg synes selv jeg er meget mere velovervejet, når jeg udvælger prøverne. Når Lille Bjørn var tilmeldt rally ekspert i går var det kun for at få en evt. DM-kvalifikation. Og den 8.9 er det kun fordi jeg gerne vil have ham med til DM i rally for terriers, og ikke træner champion inden. Så 8.9 bliver definitivt sidste gang for ham i rally ekspert, og så bliver hans næste optræden i rally når han er klar til championklasse.

For Max er tilmeldingerne 8.9 også kun foretaget i forhold til, hvor klar han er til klasserne. Jeg håber han er RBM og LP1 inden dagen, eller bliver det på dagen. ? ved prøverne 22.9 betyder at det er tilmeldinger jeg vil bruge, hvis jeg har brug for dem, dvs. enten fordi jeg, mangler præmieringen eller føler at vi er klar til en højere klasse. Og i modsætning til med Megan og Lille Bjørn starter jeg ikke i en højere klasse med Max før jeg synes vi er klar til det.

Ingen kommentarer: