søndag den 10. juni 2012

Røde øjne og nye planer

Det har virkelig været dagen derpå. Jeg led for mange år siden alvorligt af høfeber, men jeg har heldigvis ikke været generet af den i mange år. I går gik det helt galt. En dags kursus i blæst, på græs med blomstrende alt muligt omkring, det kunne jeg ikke klare :-( Mine øjne kløede helt vildt da jeg kom hjem, og da jeg kom til at gnide i dem hævede de på et øjeblik. Af med kontaktlinser, i brusebad, øjendråber, finde briller frem. Og i dag på apotek og få ”noget” til at tage symptomerne. Først på eftermiddagen var jeg nogenlunde på dupperne igen, men det var lidt forskrækkende så hurtigt det udviklede sig. …
Dagen i dag gik med refleksion, lidt havearbejde, lidt hundetræning, lidt dit og dat.

Og så en samtale med Camilla, som har nævnt den i sin blog. Den korte udgave er at en dygtig hund og en dygtig fører har en dårlig dag, primært fordi føreren har en række uklare kommandoer. Surt show og ikke det man havde håbet på – men uendeligt langt fra det man havde forventet. Jeg er sikker på at Camilla får noget konstruktivt ud af både prøven og vores lange samtale.

Vi har alle vores fokusområder, og jeg følger naturligvis bl.a. via blogindlæg med i hvad mednørderne kæmper med. Annies seneste Når nødder skal knækkes, Connis Rally, regnvejr og ristaffel... og Anitas To meget trætte hunde.

Og så fik jeg lige set på mine egne planer for hundene. Nøgleordet er fokus! Lad være med at brede dig over for meget, ”Vid bedre hvad du véd” skrev Johannes V. Jensen.
  • Megan
    • Motivation
    • Nogle få rallyprøver for at afprøve motivationen
    • Deltage i DM i rally
    • Få rallychampionpinde
  • Lille Bjørn
    • Fokus på LP
    • Få de ”svære” øvelser på plads
    • Rally 29. juni sidste optræden pt. i rally (med mindre han kvalificerer sig til DM :-))
  • Max:
    • Fokus på alsidighed i træningen
    • Fokus på at være i fremmede miljøer med hunde og mennesker
    • Rally skal pt. kun være for sjov, som et led i miljøtræningen, se foregående punkt
    • LP1-debut til september
Stort set kun opgavemål, kun ét resultatmål

Ingen kommentarer: