onsdag den 22. august 2012

Uden line


I dag var første træningsrunde på rallyholdet efter at Max blev RBM, så mor havde bagt kage som far havde med. Der var rigeligt til både rally- og LP-holdet.

Den mere alvorlige del var, at jeg nu skal til at træne uden line med Max i rally. Vi har gjort det flere gange i LP, og det har resulteret i springture, som ikke er specielt ønskværdige.

Så i dag trænede jeg med dels line, dels en 5 meter tøjsnor, som blev siddende, når jeg tog linen af. Selvfølgelig kunne han mærke den, men spørgsmålet er om den alligevel gjorde det lidt mere ”uden line”-agtigt?

Vi fik trænet en masse LP indimellem rallyen: Fri ved fod, stå, spring, frem- og tilbagespring, stillingsskift, dæk og fremsending. Det gik altsammen fint. Frem-/tilbagespring har vi næsten ikke arbejdet med, men jeg fik hurtigt etableret et godt setup, så vi vekslede mellem LP1- og LP2-spring. Godt.

Rallyen var en lidt blandet oplevelse. Max var meget svær at holde kontakten med mellem skiltene, og i nogle dækker kunne han blive umådeligt lang når han snuste. Men der var pæn kontakt en del af tiden, og alle de stationære øvelser, herunder 3 stå øvelser, var bare lige i skabet. Men altså, det var med tøjsnor på.

For at afprøve ham rigtigt uden line gik jeg et godt stykke væk fra de andre, tog tøjsnoren af, gik lidt længere, tog linen af og begyndte på en fri ved fod, dvs. jeg gik 1-2 skridt så var hr. Max strøget 70 meter væk og snusede og tissede i noget hæk. Da jeg kunne se, at han kiggede på mig, stillede jeg mig i indkaldsposition og kaldte – og med 100 km i timen kom han direkte mod mig i den flotteste plads. Masser af ros, kobling, og endnu mere ros.

Der er bestemt noget at arbejde med.

Ingen kommentarer: