onsdag den 29. august 2012

Undervisning og træning

Anita og jeg står for to luksushold i Osted om onsdagen, først et rallyhold, så et LP-hold. Det er luksus, fordi det er små hold, så de enkelte deltagere får meget fokus. Og som instruktør er der virkelig mulighed for at komme tæt på de enkelte ekvipager, og komme med træningstips over en bred front. Jeg synes det er interessant på flere forskellige måder. Men ét spændende aspekt er i detaljer at arbejde med kursister, der kæmper med præcis de samme udfordringer, som jeg aktuelt arbejder med. Og dermed også få trykprøvet sin egen træning.

Dagens fokus i min egen træning var Lille Bjørns LP3-generalprøve med Anita som dommer. Den korte udgave: Lille Bjørn arbejdede med god energi, der manglede en del præcision. Det var lidt varmt (20+ grader), hvilket er meget for Lille Bjørn. Men selv om han pustede noget arbejdede han godt. Der var flere detaljer der ikke fungerede, og samlet set var vi nok lidt under det niveau jeg havde håbet på. Men som Anita sagde, tænk på hvordan Lille Bjørn før i tiden ville være stået fuldstændig af; nu arbejdede han seriøst for at være med, selvom det var hårdt for ham. Og så synes jeg også jeg fik arbejdet godt med ham mellem øvelserne.

Bedømmelserne:
  • Fri ved fod 6: 4 skæve pladser, sit i vending, hænger meget to gange
  • Stillingsskift: 6½: mistede begge stå-positioner [jf. min blog i går, han ville simpelthen ikke i stå]
  • Apportering 7½: løst følge og ekstra kommando [fulgte ikke ud til keglen. Løb mod flad markering i stedet for apport, blev stoppet med ”stå”, og dirigeret mod apport]
  • Springapport 8: taber efter spring og ved førers side
  • Stå, sid, dæk 6½: Følger ikke i starten, 2. pos. langsom, 3. pos. mistes
  • Indkald 0: Løber for langt
  • Fremsending 10: Super!
  • Næseprøve 8½: samler op, taber, flot indløb, lidt rodet afslutning
Konklusioner i forhold til prøven på lørdag:
  • Husk kun moderat opvarmning
  • Husk vand til nedkøling, hvis det bliver varmt
  • Arbejd forfra med dæk-stå og sit-stå
  • Vent med kommandoer i stå, sid, dæk til der er kontakt
  • Fortsæt det gode arbejde mellem øvelserne

Ingen kommentarer: