fredag den 14. september 2012

Er vi klar?


I onsdags havde Anita og jeg vores to rally- og LP-hold i Osted. Det er MEGET forstærkende at se hvordan de enkelte kursister udvikler sig. Og det giver mig anledning til at reflektere over hvordan jeg griber min egen træning an; for jeg står og forklarer kursisterne, hvordan de skal indøve momenter, som jeg aktuelt træner med mine egne hunde. En fin bonus.

I går var jeg til sidste runde udendørs træning på Johannas LP-hold. Kirsten havde bagt en Tripledanmarksmesterchokoladekage, som jeg havde med.

Max havde en del springture da jeg trænede alene med ham, men da Johanna tog fat i ham i forbindelse med fremsendingen, hvor han igen ville på springtur, og jeg roste ham, da han kom tilbage, gik det strygende.

Jeg var specielt tilfreds med fællesdækken (1. gang næsten 1 minut, 2. gang godt et minut), apportering, fremsending, stå-sid under gang samt indkald.

Lille Bjørn var meget fokuseret i dag og jeg var især tilfreds med fællesøvelserne, fremsendingen og indkaldet. Specielt sidstnævnte, med seks gentagelser over tre forløb, var fantastisk. Jeg har ændret signal fra stå til bliv, kombineret med håndtegn, og pludselig er der superskarpe stop.

I bloggen Planer for andet halvår  fra 30. juni 2012 har jeg om Collie Klubbens prøver 22. september 2012 skrevet, "at ? ved prøverne 22.9 betyder at det er tilmeldinger jeg vil bruge, hvis jeg har brug for dem, dvs. enten fordi jeg, mangler præmieringen eller føler at vi er klar til en højere klasse. Og i modsætning til med Megan og Lille Bjørn starter jeg ikke i en højere klasse med Max før jeg synes vi er klar til det.”

Lille Bjørn og Megan skal som planlagt op i LP3 og rallychampion.

Max er rykket op i LP2 og rally øvet.

Er vi klar … tja, hvis jeg har kontakt med ham og han ikke laver springture, så går det fint. Ellers gør det ikke.

Så dette er to prøver som står i kategorien ren træning.

Og så er der i øvrigt styr på rallyprøven på søndag i Herfølge. Det bliver første optræden for Megan siden kredsprøven efter DM, og vi er helt klar. Lidt træning i haven i morgen, og så må vi se hvor langt det rækker søndag. Der er 11 i championklasse, og der bliver hård kamp om placeringerne.

Ingen kommentarer: