søndag den 16. september 2012

Rallyprøver i Sydkystens Hundeskole – og målrettet træning

I dag afholdt vi rallyprøver i Sydkystens Hundeskole, igen ved Køge-Herfølge Jagtforening. Merete havde fået den gode idé at købe roser i potte til alle deltagerne, og det var et meget populært valg. Vi regner med at alle deltagere planter roserne, og glæder sig over dem de kommende år.

Vi startede med championklasse med imponerende 11 deltagere. Jeg kunne glæde mig over en masse flot fører arbejde. Ikke mindst at Annie og Tira fik 98 point (2. vinder) og Amanda og Osseau, der endelig fik det hele til at hænge sammen, og fik 95 point. Anne og Holly fik også 95 point og fik også tid til, uden at jeg anede det, at filme Megan og mig:



Vores opvarmning gik fint, men det gik ikke ret godt da vi gik i gang.

Megan kom ikke, da jeg kaldte første gang i indkaldet, og som man se på Annes optagelse synes hun blomsterne på præmiepodiet så meget farlige ud. Og det var min geniale idé, at de flotte blomster skulle placeres der …

Vi endte med 86 point og nr. 9 ud af 11.

Og naturligvis har mindst 4 nørder blogget om prøven, så her er links til Anitas, Annies, Connis og Majbrits blogs.

På lørdag står den på fuldt program i Collie Klubben, som afholder LP- og rallyprøver ved Rishøjhallen i Køge. Megan skal op i rally, Lille Bjørn i LP3 og Max debuterer i LP2 og rally øvet.

Jeg tror det passer mig og hundene fint, at der er lidt pres på, og det hele skal nok komme til at hænge sammen.

Ugen står på korte træningspas med fokus på:
  • Megans start af rallybaner
  • Max’ start af rallybaner (første gang uden line)
  • Lille Bjørns dirigerede apport og indkald med stå
  • Max’ fri ved fod, fremsending og stillingsskift

Ingen kommentarer: