fredag den 21. september 2012

Tiden flyver

Foto: Rikke Baunsgaard

Tirsdag den 16. august 2011 blev Max 9 uger, og jeg havde ham med på arbejde. Jeg vidste godt der blev taget en masse billeder af ham, men det har jeg ikke tænkt nærmere over.

Før en af mine kolleger på et møde fornylig viste mig et par hun havde taget. Nøj hvor var han lille, og hvor han dog ligner sig selv alligevel.

Foto: Rikke Baunsgaard

Border terriere ligner de voksne hunde fra de er små, og der er ingen tvivl om at det er Max som 9 uger gammel på disse fotos :-)

Nu er han blevet 15 måneder, og i morgen skal han debutere i LP2 og rally øvet.

Jeg brugte en time til at træne Max, Lille Bjørn, Megan og Max igen i eftermiddags.

Megan blev varmet op med nogle LP-øvelser med fart på (felt og springapport), og så arbejdede vi med flow i rally – sideskift, tæt kontakt på højre side, hurtigere pladser.

Med Lille Bjørn var fokus første position i stillingsskift, dirigeret apport og indkald med stop. Øvelserne blev garneret med favoritøvelserne fremsending og springapport. Lille Bjørn var totalt på, og lavede de flotteste apporteringer i dirigeret apport. Og nogle knivskarpe stop i indkaldet. Første position i stillingsskift voldte nogle problemer, som jeg tror vi fik håndteret.

Bortset fra fællesdæk fik Max arbejdet med alle LP2-øvelser. Det kan godt være at han er meget nem at distrahere på udebane, men på hjemmebane er han verdensmester :-)

Vi fik arbejdet med forkommandoer til fremsending, apportering og næseprøve, og der kom en uventet udfordring i stillingsskift fordi stå-sit ikke er blevet forstærket ret meget … Det blev den i eftermiddags!

Vi er helt klar til prøverne i morgen.

Ingen kommentarer: