lørdag den 16. februar 2013

Lumske distraktioner

Nordre Toldbod fra søsiden

Dagen startede kl. 7:45 med en times selvtræning sammen med Camilla, Findus og Emma. Jeg havde Max med, og Camilla og jeg brugte mest hinanden som forstyrrelser.

Det er 4½ måned siden jeg havde enetimen hos Christina vedrørende Max’ springture, og sikken en udvikling der er sket. I dag kunne han arbejde selvom vi fik ret kvalificerede forstyrrelser i form af legetøj der blev kastet, pivedyr og Findus og Camilla ret tæt på i springapporten. Der var et par fremsendinger vi måtte lave om, fordi der var distraktioner bagfra, men samlet set fantastisk flot niveau.

Og så sluttede jeg lige med at træne indkald, og allersidst på fuld længde, og et superflot stop. Han bremser ikke som Lille Bjørn, men sætter farten meget hurtigt ned (meget fornuftigt på underlaget), og det var bare lækkert.

Lyden hos Max er der stadig og vi har - som skrevet i går - søgt professionel hjælp til at arbejde med det problem.

Så gik turen til København. Annemarie og Jan havde givet mig et gavekort til Lumskebugten til min fødselsdag og i dag skulle det så indløses. Lumskebugten ligger på Esplanaden, lige ved indkørslen til Nordre Toldbod. Med Erwin Lauterbach som ansvarlig var vores forventninger naturligvis høje.

Vi blev bestemt ikke skuffede, men nok lidt overraskede over at det trods alt var så traditionelt. Vi fik en fantastisk lækker frokost, faktisk så mættende at vi har valgt at springe aftensmaden over. Vi valgte luksusniveauet og startede med et glas champagne hver mens vi studerede det spændende spisekort. Vi valgte hver to stykker smørrebrød, som hver var en ganske pæn anretning.

Friteret fladfisk

Kirsten valgte først Røget laks fra Daniel Letz på dildsmør og med røræg og dernæst friteret fladfisk, muslinger og rejer på dild, skaldyrsmayonnaise, citron og dild. Jeg valgte også den friterede fladfisk. Det var to flotte fiskefileter, meget fint friterede, 4 muslinger (som vi ville have givet et halvt minut ekstra) og nogle rejer. Glimrende!

Oksetatar med fiskerogn og røget laks

Og så var jeg nødt til at prøve oksetatar med fiskerogn og røget laks. Et pænt stykke tatar og et flot stykke laks og rogn, det har jeg ikke oplevet før, og det smagte forbavsende godt sammen. Vi valgte en halv flaske Pouilly Fumé Villa Paulus, Domaine Masson-Blondelet og en halv flaske Ladoix Pinot Noir til. Jeg fik desværre ikke noteret detaljer om nogen af vinene.

Lumsk "kys"

Vi sluttede med kaffe og henholdsvis nybagt kokosmakron og lumsk "kys" med kokos.

Operaen

Da vi nu var Nordre Toldbod valgte vi at tage Havnebussen til Diamanten, og derfra gå til Hovedbanegården. Det blev en hyggelig havnerundfart i det pæne vejr.

Hjemme igen gik vi en tur med hundene på stranden. Max og Megan var løs som altid, og vi var næsten hjemme igen, da pokker tog ved Max: han strøg af sted efter nogen med hund et par hundrede meter væk. Fløjten gav intet resultat, så Kirsten gik hjem med Otto og Lille Bjørn, mens Megan og jeg fulgte efter Max. Det blev en længere tur, men pludselig kom han tilbage, fik nogle godbidder og så lavede vi den flotteste fri ved fod med en del belønninger på turen hjem. Hans separationsangst var ikke specielt udtalt i dag :-)

Ingen kommentarer: