torsdag den 17. april 2014

Tak

Vi har brugt Kirsten Køhler som dyrlæge i mange år, og har været 100 % tilfredse med hende. Da jeg ringede tirsdag eftermiddag om Max’ halten kunne jeg tydeligt høre at det var umuligt at tage ham ind samme dag. Så resultat blev at hun mødte en halv time tidligere næste morgen, før klinikken normalt åbner, for at kigge på ham.

Hun kunne bekræfte vores mistanke, der var ”et eller andet” med Max’ ene trædepude på venstre forben. Hun beholdt ham så han kunne komme i narkose og blive undersøgt nøjere.

Hun ringede ud på eftermiddagen, ja der var trængt noget op for et stykke tid siden, det havde udviklet sig til en betændt byld, som nu var fjernet. De næste dage står den på clavubactin (antibiotikum) og rimadyl (smertestillende). Vi er rigtigt kede af det på hans vegne, for det er helt tydeligt, at han ikke har det godt, og han kan stadig ikke støtte ordentligt på venstre forben.

Men tusind tak for Kirsten, som bare er så kundeorienteret, at det halve kunne være nok.

I dag stod den på LP-træning i Benløse kl. 8.30, tak til Anita som var frisk på noget morgentræning – selvom mit første forslag var kl. 8.00 :-)

Lille Bjørn var momentvis god, men virkede underligt uoplagt. Vi startede med en flot næseprøve (puha), noget rodet fremsending – men dog ok - samt et pænt indkald med stop. Og nej, vi træner ikke normalt fulde øvelser, det var kun næseprøven af de tre …

Positioner under gang, hmmmm, stå var flot de to andre noget rod, hvor jeg skal være ekstremt opmærksom på måden, jeg giver kommandoerne på, og mit gangtempo.

En ok springapport i andet forsøg (Lille Bjørn løb uden om i første), og en superflot dirigeret apport. Stillingsskiftet var meget lala.

Vi sluttede med en fællessit, rigtigt flot.

Lille Bjørn var bestemt ikke på dupperne, lidt dårlig mave, jeg håber ikke også han fejler noget for alvor.

Tak til Anita for som altid hyggelig træning og gensidig opdatering med de seneste nyheder.

På distancen følger vi med i Sandra og Christians Stockholms-ferie, hvor de virkelig nyder livet på den mest fantastiske måde på deres sidste ferie inden de bliver forældre. Vi bliver helt bløde inden i, når vi hører hvordan de nyder ferien og hinandens selskab.

Vi er glade og taknemmelige for at lige præcis de to har fundet hinanden og glæder os til første barnebarn :-)

Kirsten og jeg ”nøjedes” med en tur til Lund (Sverige), hvor vi hyggede os med café-besøg, masser af butiksbesøg samt en let og lækker frokost hos Lunds Stenugnsbageri.

De seneste uger har også budt på underlige hændelser i hundeverdenen, ingen nævnt ingen glemt.

Kirsten og jeg har været en del af hundeverdenen på godt og ondt siden 1992, da vi udstillede vores første gravhund. Det kommer ikke længere bag på os, men vi bliver alligevel lidt forundrede, når det sker: bagateller der blæses op til kæmpesager, detaljer der bevidst misforstås, personer der som udgangspunkt tillægger alle andre uhæderlige motiver, små mennesker der skal kompensere for at de er nuller i hverdagen, og tror de er konger inden for hundeverdenen, men slet og ret er nuller.

Jeg er rigtig glad for at jeg er så heldig at have en fantastisk bestyrelse i Sydkystens Hundeskole – med voksne og erfarne personer, der alle er resultatorienterede. Tak til Christina, Connie, Lonni, Merete og Tina.

Ingen kommentarer: