søndag den 5. oktober 2014

Dejlig weekend


"Og jeg priste Glæden, fordi Mennesket ikke har andet Gode under Solen end at spise og drikke og være glad, og at dette ledsager ham under hans Flid i de Levedage, Gud giver ham under Solen." (Prædikerens bog kapitel 8, vers 15).

Det har været en dejlig weekend på flere måder. Glæden over Max’ rallychampiontitel i går overstråler alt det andet og blev fejret af Kirsten og mig i aftes som man kan få et indtryk af på billedet.

Lille Bjørn gik en pointmæssigt mindre vellykket LP3-prøve i går, men fik dog point i to af vores svære øvelser, fri ved fod og stillingsskift og var bestemt på hele vejen.

I dag havde jeg alle tre hunde med til Ølstykke og de bestod alle, dog opnåede vi ikke i nærheden af en DM-kvalifikation.

Max fik 83 point i Ekspertklasse. Vi måtte lave en ommer, der var noget snus og nogle tilfælde af afstand fra fører. Og så mistede han ærespladsen dæk ved siden af: Jeg så på ham hele tiden, talte med ham, der kom et lille piv og han var ved at løfte sig og det kostede lige 10 point. Men god prøve, selvom han var lidt mindre fokuseret end i går.

Lille Bjørn fik 71 point i Ekspertklasse. Han gik superflot indtil vi kom til den afsluttende del af Pia Johnsens bane, som passede os fint, så blev han lidt overgearet og vi to 13’ere (helt som til DM!) og med det løse endte vi på 71 point. Så han gik faktisk rigtigt pænt.

Megan var oppe i Championklasse og der var en del ommere og langsomme reaktioner, så vi endte med 82 point. Dommeren sagde det og et par af tilskuerne sagde det: Er det alderen der begynder at trykke?

Fra nørdeafdelingen kan jeg fortælle at Megans prøve var min officielle rallyprøve nr. 150, 27 med Max, 38 med Lille Bjørn og 85 med Megan. Det kan regnes om til mange penge og mit enkle svar er: hundene er min altoverskyggende hobby, og jeg synes de penge, jeg betaler for at gå til prøver, kommer mangefold igen i form af sjove og spændende konkurrencer samt ikke mindst samvær med en masse dejlige mennesker, som jeg ikke ville kende, hvis det ikke var for hundene.

Bare tag fotoet fra bloggen i går med vinderne fra ekspertklasse. Louise og Rosie samt Ingrid og Myrddin kender jeg begge fra rallyprøver, og de har begge bestået Sydkystens Hundeskoles rallyinstruktøruddannelse.

Jeg kunne have skrevet ”Ingen nævnt, ingen glemt”, men det var for nemt, så jeg vil godt nævne:
  • Merete - som har givet mig nogle ideer og et træningstilbud for at få Lille Bjørns fokus,
  • Christina - for nogle meget konkrete råd om træning og konkurrencer,
  • Amanda - for nogle meget operationelle hjælpemidler i forhold til Megans snusen, for at stå på nakken af mig inden Megan skulle op og give dejlig feedback efter Megans prøve
samt sidst men ikke mindst
  • Anita - som kan læse mine tanker, læse mit kropssprog, sige de rigtige ting på de rigtige tidspunkter og - med et smil - kan komme med knivskarpe kommentarer til mine mindre hensigtsmæssige tiltag og ideer, så jeg ikke er i tvivl om, at jeg nok lige skal overveje en gang til – og gøre noget andet :-)
Til alle der ikke er nævnt ovenfor: Hver eneste lykønskning og hvert eneste smil jeg har fået efter Max’ DKRLCH – det er værdsat så meget, at jeg næsten ikke kan rumme det.

Ingen kommentarer: