lørdag den 17. januar 2015

Tosserier

 
Første halvdel af weekenden har været en næsten typisk weekend indenfor kategorien ”weekend uden hundeaktiviteter”. Kun næsten, for den begyndte i går sidst på eftermiddagen med bestyrelsesmøde i Sydkystens Hundeskole.

Til aften somn altid lækker aftensmad:


Efter morgenturen med hundene stod den på morgenmad hjemme efterfulgt af en tur til Køge. Vi købte et par Halfdan Rasmussen bøger hos Arnold Busck som gave og jeg købte hans digte for 100 kr. Et digert værk med et omfattende udvalg af hans digte.

Vi endte på KØS hvor vi fik en let frokost.


Eftermiddagsturen med hunden var todelt. Kirsten gik med Lille Bjørn, som ikke er bygget til de lange ture.

Jeg gik med Megan og Max en lang tur på stranden. Vi mødte en del hunde Max kunne lege med, og ovenikøbet også en Megan ville lege med!!! Solen skinnede, det blæste lidt, det var perfekt hundevejr.

Hundene fik okseører da vi kom hjem. Det er et show hver gang. Alle hundene er sikre på at de andre har fået det bedste, så der er nogle bytteritualer, der skal klares, før alle falder til ro og gnasker deres ører.

Max kastede op flere gange – ja, han spiser åbenbart alt muligt, når han går løs, og det kom op igen hjemme i stuen :-(

Jeg begyndte at læse Halfdan Ramussen, og hans kendte børnerim er det som altid en fornøjelse at læse. Hvilken sproglig kreativitet og virtuositet. Jeg er ikke kommet så langt endnu, men hold da op hvor har jeg grinet og der er mange digte, der skal læses højt for Kirsten.

Til aften stod den på lørdagskylling:


Ingen kommentarer: