fredag den 20. februar 2015

Something Happened To Me Yesterday

Something happened to me yesterday
Something, I can't speak of right away
Something happened to me, something, oh, so groovy
Something happened to me yesterday

(Jagger & Richards fra Between the Buttons)

Between the Buttons er et af mine yndlingsalbums med Rolling Stones. Jeg kom forleden til at mindes sidste nummer Something Happened To Me Yesterday og det passede perfekt til min sindstilstand i den forløbne uge.

Weekendens hundeprøver vil for mig stå som en af de skønneste hundeweekender nogensinde. Alle hundene gik så godt, som de kan, og jeg fik rigtigt flotte point. Max var en stjerne og jeg er glad og stolt over at han ligger nr. 2 på kvalifikationslisten til Årets Hund i rally ekspertklasse og nr. 7 på DM-kvalifikationslisten.

8. februar skrev jeg bloggen Hvad betyder noget?, som jeg har fået flere rigtigt dejlige tilbagemeldinger på. En kom fra Sofie Fjeldsted Olsen, som på Facebook skrev: ”Må jeg anbefale en bog: …", Janne Tellers ”Intet”. Jeg havde end ikke hørt om den, jeg lånte den af Anita i søndags og slugte den mandag aften.

Den er letlæst, men mentalt er der stof til masser af eftertanke og refleksion. En 7. klasse, én forlader klassen med begrundelsen at intet betyder noget, klassen vil modbevise det ved at samle noget, som for den enkelte har betydning, og det eskalerer. Fra uskyldige ting, over hår, kæledyr, bedetæppe og dyd til en pegefinger. Som uanset betydning ikke betyder mere end at det bliver solgt samlet som kunstværk. Som brænder, før det bliver afhentet.

Skrevet i en flydende og fængende stil og genialt grundlag for at diskutere, hvad der betyder noget.

Det var i øvrigt også i mandags at vi på arbejde fik at vide at en vores kolleger, som har været sygemeldt siden nytår, har fået konstateret kræft.

Onsdag eftermiddag fik jeg en mail, der tændte mig helt af; jeg læste den lige før jeg skulle afsted til mine onsdagshold og havde faktisk gjort klar til et meget vredt svar. Jeg tog en dyb indånding og sendte en konstruktiv mail samme aften. En voksen reaktion i forhold til en barnagtig.

Der var en lille bitte detalje, som vægtede rigtigt meget onsdag. Jeg talte i forbindelse med træningen om at søndagens rallybane var perfekt for Max … og fik det tankevækkende svar: ”Hvilken bane er ikke det. …”

Der var torsdagens rallytime, hvor Max gik en fantastisk challenge og nogle svære championøvelser bagefter.

Hjemturen, hvor jeg troede, at jeg var kørt forkert – jeg HAVDE taget bindet af øjenene!!! – men bare syntes verden var forandret.

I dag en hilsen som ønskede mig held og lykke i weekenden fra en person, som betyder rigtigt meget for mig.

Jeg véd, at jeg ikke er en anden, men det er jeg alligevel.

Først og fremmest er jeg glad og taknemmelig for at nogen, som betyder rigtigt meget for mig, også bryder sig om mig.

Det betyder noget.

Ingen kommentarer: