tirsdag den 16. juni 2015

Perfekt :-)


Jeg deltager på et lille eksklusivt tirsdags hold, som vi kalder Hundetræning med forstyrrelser. Vi forsøger at finde et nyt sted hver gang, for vi har hunde, der har rigtigt meget brug for at blive prøvet af i nye omgivelser.

I dag var vi reduceret til to deltagere – Lonni og mig – og det blev som altid smadderhyggeligt, effektivt og lærerigt.

Vi trænede på et areal lige ved siden af Roskilde Skate Park. Gode forstyrrelser med skatere, motorvej lige ved siden af og et græsareal med diverse affald.

Da jeg kom, havde Lonni også stillet en rallybane op med fristende 8-tal, fristende kegler, et nyt minifelt mv.

Jeg havde taget Max og Megan med, de skal begge op i Vejen, endnu to rallyprøver der tæller til Årets Hund.



Apropos Årets Hund fik jeg ovenstående skønne hilsen i eftermiddags, om den opdaterede stilling.

Jeg startede træningen med Megan, den sædvanlige korte opvarmning og så fuld bane på venstre side (med belønninger undervejs), leg, fuld bane på højre side, leg og så lidt sideskifter. Fuld knald på, meget præcis Megan og det var perfekt doseret træning.

Så Max, han fik først en løbetur, så en fuld rallybane, noget leg, lidt positionstræning, fuld Walking the Dog program med musik og en fuld rally bane. Totalt skarp, og kun lille bitte reaktion på fristelserne. Sværest var det lille felt, som vi måtte arbejde lidt ekstra med.

Jeg glædede mig også over hvor meget Walking the Dog sidder i rygmarven nu.

Igen en perfekt doseret træning.

Endelig lidt hundesnak om enetimer og coaching mv.

En perfekt træningstime.

Ingen kommentarer: