søndag den 2. august 2015

Lille Bjørn og LP

Lille Bjørn søndag morgen på stranden

I går gik turen til Ølsemagle (en tur på under 5 km, herligt!), hvor Dansk Berner Sennen Klub holdt Bernermarked for 30. gang. En del af arrangementet var LP-prøver; Lille Bjørn og 9 andre var tilmeldt LP3 hos Marianne Jensen.

Vi skulle op som ekvipage nr. 1, det var vi ikke kede af, for det blev varmere og varmere i løbet af dagen, og det er vi (= Lille Bjørn) ikke ret vilde med.

Det var en rigtig god prøve, i kronologisk rækkefølge vil jeg nævne disse 10 punkter:
  1. Morgenens mentale forberedelse var perfekt, så jeg kom helt afbalanceret til Ølsemagle
  2. Opvarmningen på stedet gik helt, som jeg havde planlagt
  3. Fællesøvelserne gik fint, jeg havde det rigtige fokus i starterne og den rigtige mavefornemmelse hele vejen
  4. Stillingsskiftet var vores drømmesekvens: stå-sit-dæk-stå-sit-dæk og blev gennemført med kun 2 ekstra kommandoer. Jeg kunne bare mærke boblerne indeni over at se dette lykkes!
  5. Den dirigerede apportering, hvor han gik rigtigt, men stoppede da han ikke kunne se apporten og med ny dirigering blev sendt til den rigtige
  6. Et indkald med et fedt stop
  7. En fremsending, hvor jeg havde is i maven og lod ham arbejde selv, da han gjorde ophold 5 meter fra feltet
  8. En næseprøve, hvor han helt tydeligt ikke kunne diskriminere (det var for varmt/han pustede), det kan tydeligt ses på ham, fordi han normalt er ret sikker i øvelsen (9 de sidste to prøver). Han tog den yderst til højre og var på vej tilbage, jeg stoppede ham, og sendte ham igen, og han gik tilbage og tog en anden, som desværre ikke var den rigtige. Men for mig viste forløbet at jag havde overskud!
  9. En skøn leg efter prøven, og som ekstra bonus løb vi ind i Gitte og Signe, og Lille Bjørn droppede legetøjet for at blive kløet på ryg og mave og havde det fantastisk
  10. At kunne skrive med sin coach tæt på midnat: ”Endnu en fantastisk prøve med den mest vidunderlige følelse hele vejen og bagefter og nul tanker på point. Alt fungerede som det skulle. Selv næseprøven til 0 var overskudsagtig.”
Se det er en dejlig prøve!!!

Jeg har virkelig fået blod på tanden med LP igen med Lille Bjørn, for det gjorde mig helt høj at gå i går, og så er der noget ved det. Hold da op en følelse at se Lille Bjørn arbejde så hårdt og flot hele vejen igennem.

Fra den nørdede afdeling:
  • Det var min LP-prøve nr. 102 – jeg har overset at Nyborg 23.6 var et jubilæum.
  • Det var nr. 45 med Lille Bjørn.
Fra resultatsiden:
  • 4 nuller på 3 prøver, i 4 forskellige øvelser. Det er ikke dårligt.
  • Hvis jeg tager de næstbedste point fra hver øvelse og regner resultat ud, får jeg 242,5.
Det går bestemt den rigtige vej :-)

Ingen kommentarer: