søndag den 30. august 2015

Vidunderlig weekend – DM 2015

Max nr. 3 i ekspertklasse 30. august

Jeg er for et par timer siden kommet hjem efter den mest vidunderlige weekend i Århus. Jeg må indrømme at jer er lidt træt, men jeg vil alligevel gerne dele de væsentligste indtryk fra weekenden med mine bloglæsere.

Jeg startede fredag med en guddommelig coachingsession, og kunne mærke at jeg var totalt klar til DM.

Jeg belønnede mig selv med en let frokost på SuRi i Holbæk. Derfra gik turen til Odden – jeg huskede et stop undervejs ved en strand, så Megan og Max kunne blive luftet.

Færgeturen sammen med Lonni var superhyggelig bl.a. med udveksling af gaver og åbning af rally held-og-lykke gaver.

Andelssamfundet i Hjortshøj

Vi havde booket Bed & Breakfast hos Andelssamfundet i Hjortshøj, ret anderledes.

Max og Morgan leger, det er ikke så vildt som det ser ud :-)

Vi spiste sammen med Stine og Susanne på Sevags i Egå, hvor snakken meget gik om DM, og den fortsatte hjemme hos ”os”.

Lørdagen var blevet minutiøst planlagt på forhånd både praktisk og mentalt, og de justeringer der skete på dagen var alle velovervejede.
Klar til DM

Det blev til tre prøver på dagen og jeg har aldrig oplevet at gå så totalt afklaret og fokuseret til prøver. Alt var bare planlagt oppe i hovedet, og både Megan og Max gjorde deres bedste på dagen – og så kunne jeg ikke være gladere.

Dagen startede ovenikøbet på allerbedste vis med at jeg fik tre meget personlige hilsner fra nogen der betyder rigtigt meget for mig, og det øgede det mentale overskud yderligere.

Megan var oppe som nr. 7 i championklasse hos Susann.

Hun gik rigtigt godt. Vi fik en 13’er, skift side foran fra højre mod venstre mellem to spring, og tænk Megan tog springet første gang, og anden gang snurrede hun rundt. Jeg kom til at grine da hun sprang, for det havde jeg ikke troet hun ville finde på :-) Hun var glad og vi knoklede på, og vi endte med at bestå med 73 point og blive nummer 19 på dagen.

Gamle Megan, kvalificeret til DM og ende som nummer 19. Jeg er meget stolt af hende!

Max skulle op som nr. 16 i ekspertklasse hos Pia. Jeg har ALDRIG været så koncentreret og fokuseret på min hund, som ved denne start.

Jeg startede med en ommer, fordi jeg ikke læste skiltet (Stå gå fra blev til Stå under gang og gå rundt), men jeg opdagede det heldigvis i tide, og vi lavede en superbane. Logrende hale hele tiden, næsten ikke dæmpning og 94 point, som var nok til en finaleplads.

Finalebanen hos Susann gik også rigtigt godt. Der var lidt mere dæmp, to ommere, og vi endte med 91 point.

Sammenlagt 185 point som rakte til en fornem 8. plads i et meget stærkt felt. Jeg er også meget meget stolt af Max, som virkelig gjorde sig så meget umage hele dagen.

Præmieoverrækkelse for 153 ekvipager



Aftenen var ren hygge med Lonni, noget indisk/kinesisk takeaway, lidt øl og rødvin, og så ordnede vi verdenssituationen (specielt den hunderelaterede del), og var helt klar til prøverne i dag.

Rally begynderbane 30.8.215

Jeg startede med at dømme 24 begynderklasse hunde, og det var simpelthen så hyggeligt. Der var flere, der var oppe for første gang, så jeg gav en meget detaljeret banegennemgang og beskrev omhyggeligt de typiske faldgruber for begyndere.

Det gik heldigvis rigtigt godt for de fleste, kun 2 IB’er, og ellers point i hele spektret, men rigtigt mange i den høje ende, bl.a. 5 x 100.

Jeg spurgte arrangørerne om jeg måtte få en ekstra præmie til en ekvipage, der havde gjort meget stort indtryk på mig. Og naturligvis fik jeg det. Amalie og hendes franske bulldog gik fantastisk, og jeg havde virkelig tårer i øjnene over det skønne samarbejde. De fik 97 point med en ommer, og det var vidunderligt at opleve. Jeg håber det er filmet!

Så skulle jeg selv op i ekspertklasse.

Mit mentale program kørte for fulde omdrejninger, og jeg følte at vi gik rigtigt godt hele vejen. Max var på stort set hele tiden, og jeg var ekstremt fokuseret. Der var et par ommere og lidt snus/udfald, ærespladsen sit ved siden af var perfekt, synes jeg.

Vi endte med 89 point og weekendens eneste rigtige ærgrelse. Jeg var trukket 3 for uro i positionen i ærespladsen, for noget som jeg ikke selv ville have trukket for. Men pyt, det betød jo ikke noget.

Anitas tilbagemelding var bare så skøn: ”det var et skoleeksempel på perfekt førerarbejde - præcise anvisninger, både verbale og håndtegn, Rolig stemmeføring osv.”. Det er præcis det jeg har arbejdet med, og det er lækkert når det virkeligt fungerer.
 
Max endte som en flot nr. 3 med 89 point.

Megan blev stort set ikke varmet op inden hun skulle op. Hun var træt, og sov i teltet. Så vi varmede op i højst 5 minutter.

Det var ingen dum idé. Første øvelse var dobbeltspring efterfulgt af fristende 8-tal, og hold da op hvor var hun på. Skift side foran, bakke tre skridt på højre side perfekt. Først ved skilt nr. 6 (sit under gang) var der en ommer. Der kom vist en ommer til, nogle modvillige reaktioner og lidt flow. Vi endte med 83 point og den mest fantastisk oplevelse – hold da op hvor hun var på og glad og logrende, og den ros jeg fik for hendes prøve var nok weekendens højdepunkt.
Max slapper af hos Lone

Jeg vil gerne skrive om det meget imponerende arrangement, som DKK Kreds 6 har fantastisk ære af, men det orker jeg ikke nu.

Jeg er så stolt af Megan og Max. 5 prøver på to dage, og de har været med hele tiden. 5 beståede prøver på papiret, men inde i mig er det 5 fantastiske minder om to hunde der har arbejdet hårdt for mig hele weekenden og vi har SAMMEN skabt noget helt specielt.

Ingen kommentarer: