fredag den 30. oktober 2015

Fantastisk!

Megan for 5 år siden

Jeg havde min femte coachingsession i går.

Som forberedelse havde jeg bl.a. gennemgået prøverne det sidste halve år, altså siden nedsmeltningen 26. april.

Megan har været til 12 rallyprøver, har gået sit livs banegennemgang som 12+ årig, og kombinationen af en veltrænet hund ved godt helbred og godt førerarbejde er en cocktail, som fungerer fint til prøverne.

Lille Bjørn har været til 7 LP-prøver, fået 3 2. præmier og 3 3. præmier og er blevet 2. vinder to gange og 3. vinder to gange i stærke felter.

Max har været til 13 rallyprøver, blev nr. 8 ved DM, har vundet 3 og blevet nr. 3 i 2. Han har bestået FP2, FP3 og Titelprøven 2 gange. Han har været oppe i HTM1 4 gange, vundet to, 1 x nr. 3 og 1 x ikke bestået, 13 Q points og titlen HTM1.

Læsere af min blog véd, at den dramatiske forbedring af resultaterne skyldes anvendelse af coach (Anja), og fokus på mental træning (guru: Lanny Bassham).

Hvad er det mere konkret, der er sket?
  • Min mentale tjekliste og min praktiske tjekliste kører nu på det ubevidste plan
  • Jeg bruger meget bevidst mental træning/visualisering
  • Jeg fokuserer på det næste, fremfor at tænke på det hele. Fx i søndags, hvor jeg fokuserede på hver prøve for sig
  • Jeg har meget bedre opvarmningsrutiner
  • Jeg er meget mere bevidst om kontakt med hunden under prøverne
  • Jeg erkender, når tingene ikke fungerer (både prøve og træning) og korrigerer med det samme
  • Jeg tænker over hvad der er fair overfor hunden
Jeg er blevet et meget gladere menneske, jeg er blevet en meget bedre fører for mine hunde, jeg har fokus på at have det sjovt, og jeg nyder den kildrende fornemmelse, når samarbejdet bare fungerer. Jeg er kommet rigtigt langt på ganske kort tid, og jeg har tænkt mig at rykke meget længere.

Mine resultatmål blev senest formuleret 23. september:

Megan Lille Bjørn Max
ÅH rally C 2015 top 10
Kvalifikation DM rally C 2016
Kvalifikation ÅH rally C 2016
DKLPCH
Kvalifikation DM rally E 2016
Debut i rally C (?)
FP3
HTMF
ÅH rally E 2015 nr. 4
HTM1
Kvalifikation DM rally C 2016
Kvalifikation ÅH rally C 2016
LP3
HTM2

Tre af Max’ mål er nået (FP3, HTMF og HTM1), men der er kommet nyt mål til: FS1.

Oveni glæden ved alt det ovenstående kom der lige en bonus i form af at Rallyinstruktøruddannelsen 2016 blev overtegnet på knap 12 dage. Det er Anita og jeg ret imponerede af og vi glæder os til at gå i gang til januar. Vi har også seriøst overvejet endnu et hold til efteråret, for interessen er bestemt til stede!

Der er ingen konkurrencer i weekenden, men lørdag formiddag står den på rallytræning med Christina og Tempo, lørdag eftermiddag HTM-træning med Anita, Conni og Johanna – en rigtigt lovende dag!

Hvor kom titlen fantastisk fra?

Anja talte hvor mange gange jeg brugte ordet i løbet af coachingsessionen på en time. 9 gange.

Jeg er virkelig rykket meget!

Ingen kommentarer: