søndag den 18. oktober 2015

Lille Bjørn skal da ikke på pension!

Præmieoverrækkelse (foto: Lonni)

Jeg havde annonceret at det nok var Lille Bjørns sidste LP-prøve i dag. Det affødte flere kommentarer fra andre deltagere i dag og det har fået mig til at minde mig selv om, hvorfor jeg går til prøver.

Den korte udgave er, at jeg synes det er sjovt, når samspillet virkelig er til stede. Det har det i udpræget grad været med alle hundene til stort set alle prøver de seneste måneder.

Prøven i dag var ikke en undtagelse.

Opvarmningen var som den skulle være, fællesøvelserne gik fint, og han var godt på, da vi var på banen.

Rolige omgivelser

Halen kørte som den skulle.

Der var lidt rigelig snusen og han var ikke så vild med at dække i det våde græs. Vi mistede to positioner i stillingsskiftet fordi han ikke ville blive i dæk, vi mistede to positioner i positioner under gang, han ville ikke dække i feltet første gang.

Lidt småtteri, men han arbejdede godt hele vejen.

En hæderlig fri ved fod, han tog stillingsskiftene, han tog den store apport, han lavede et fantastisk stop i indkaldet og han kom med den rigtige næseprøve.

Det var en glad prøve, jeg havde det godt indeni hele vejen.

Tilbagemeldingerne var fine, det er sjovt at se os sammen.

Video af hele prøven (tak Lonni!)




Hvorfor skulle vi ikke tage en sæson til?

Præmieoverrækkelsen var også hyggelig, Lille Bjørn endte som nr. 3 ud af 9 med 202 point og en 3. præmie (se pointene her).

Tak til Hvalsø Hundevenner for et fortrinligt arrangement!

Turen gik videre til Dansk Hundeskole i Roskilde hvor jeg havde fornøjelsen at dømme 8 ekvipager i rally. Nogle rigtigt skarpe og en del der er godt på vej.

Banegennemgang begyndere


Det er altid hyggeligt at komme dér og dommergaven var som altid lige i øjet!!!

Ingen kommentarer: