søndag den 25. oktober 2015

RBM RØM DKRLCH LP1 LP2 HTMF HTM1 Borderhouse Terranova aka Max


En stolt fører med sin HTM-hund! (Foto: Conni Hansen)

Vi fik virkelig en dag ud af det ved dagens HTM-prøver på Garbogaard. Max og jeg tog afsted ved 7-tiden og var hjemme lidt i 19, og vi var begge godt slidte.

Vi skulle op til tre prøver: HTM1, For sjov og Titelprøve. Til det sidste overvejede jeg at melde fra til den sidste, fordi vi fik titlen i Feldballe, men jeg endte med at gå op til alle tre prøver.

HTM

Vi var oppe som nr. 9 ud af 10 i HTM1, super opvarmning og en rigtig god følelse under programmet. Der var nogle enkelte situationer, hvor kontakten røg, men jeg fik ham straks tilbage igen.

Prøven varede cirka 1½ minut og jeg var totalt forpustet bagefter, jeg var 110 % fokuseret på at få samarbejdet til at fungere, og havde fuld kontakt med Max hele tiden og hold da op, det krævede energi.

Der er egentlig ikke noget jeg synes jeg kunne have gjort anderledes i situationen, og jeg var rigtigt tilfreds med prøven, en meget fed fornemmelse.

Dommernes vurdering (Lizza, Jette P, Sonja):
Udførelse
  • Fint arbejde 8,2
  • Flot udførelse, god kontakt, indimellem en smule uopmærksomhed, men han kom straks tilbage. Lidt uens afstand i nogle positioner især i skift/vendinger 7.8
  • Flot. Lidt uopmærksomhed ind imellem, men han er på hurtigt igen. Pas på at han holder positionen når i bakker. 7.8
Sværhedsgrad
  • Rigtigt fint for klassen 8
  • Fint program 7.9
  • Fint 7.9
Fortolkning
  • Der er en del af dine skift der ikke passer med musikkens skift – og prøv at komme lidt mere rundt i ringen, den er stor og I har fart nok på til at nå vidt omkring 7.5
  • 7.8
  • 7.9
Vi endte med 23.6 point, bestået, 3. vinder på dagen, 3 Q points og dermed HTM1.

Jeg er overordentlig meget tilfreds og også ganske paf.

For titlen er opnået på 4 prøver på under 5 måneder. Vi fik 5 Q point 5.6, 5 Q point 9.10 og 3 i dag, der er en enkelt ikke-bestået imellem (26.9). Jeg synes det er sket meget hurtigt, men vi har også fået den bedste hjælp der kan opdrives: undervisning hos Anja og Johanna samt træning med Anita og Conni har virkelig givet god udvikling af programmet og meget bedre førerarbejde.

FS



Jeg havde valgt at bruge For Sjov klassen til Max’ og min debut i FS til When I’m 64.

Vi har ikke trænet et sammenhængende program, men jeg mente det var en perfekt anledning til at prøve noget FS af. Her er Johannas kommentarer:

Udførelse: Fin åbningspose (udførsel). En del tøven gennem programmet der gør at flow mangler lidt. Dog er de fleste tricks skarpe og velindlærte. 6.0

Sværhedsgrad: En del heelwork (dog ikke for meget). Mangler lidt sammenhæng mellem øvelserne. Passende sværhedsgrad for klassen med hensyn til moves og links. Flot åben/close pose. Måske lidt for meget svært/svært på dagen. 8.3

Fortolkning: God fortolkning og godt tilpasset til ekvipagen 8.5.

Titelprøven (dommer: Anja Christiansen)

Her er øvelserne med karaktererne fra Hangar 17 og fra i dag:

1. Spring: 5 – 4½
2. Fremsending til felt 1½ - 4
3. Positionsarbejde. Dæk i feltet 3 sekunder. 5 - 4
4. Cirkel om rekvisit og fører 2 gange. 4 - 3
5. Rekvisitarbejde: Rulle håndklæde ud. 5 – 4½
6. Bakkeøvelse. Max skulle stå foran mig med ryggen til og bakke mens jeg gik baglæns. 2½ – 2½
7. Slalom mellem ben. 4 - 3
8. Arbejde med ryggen til føreren. Jeg havde valg sit-dæk. 4 – 4
9. Twist: 2 drejninger for og bag handler. 2 - 3
10. Potearbejde: Krydse poter i dæk. 2½ - 3
11. Heelwork. 4 – 3

Samlet 38,5 point og 3.5 i gennemsnit. Og dermed endnu en bestået Titelprøve,

En lækker første side fra HTM-resultatbogen

Ingen kommentarer: