lørdag den 14. november 2015

Næsten klar til Årets Hund


Det har været en stille uge hundemæssigt, så jeg forsøger at tage revanche denne weekend.

Det startede med julefrokost i går aftes med bestyrelse og instruktører i Sydkystens Hundeskole. I alt 9 personer, fordi Christina også havde Cecilia med, og hun opførte sig naturligvis eksemplarisk.

Aftenen forløb i sagens natur med masser af hundesnak, og vi sluttede naturligvis til fornuftig tid, fordi de fleste skulle på kursus eller træne i dag.

Christina og jeg mødtes i Jersie kl 9 for at træne rally, der er kun en uge til Årets Hund finalerne, så der er detaljer, der skal finpudses – og øvelser, der skal genopfriskes.

Jeg havde Max og Megan med, og dagens ”bane” havde fokus på spring, kegler og felt.

Max var ikke helt tilfreds med den tid han var på banen, men det gik fint og han er bare klar til næste weekend.

Med Megan gik det lidt mere trægt, jeg skal være overskarp med håndtegnene for at være sikker på at have hende med, og så skal jeg huske også at sige noget – hvad jeg ellers er hold op med – fordi hun kan faktisk høre noget, og hun reagerer også på mundbevægelserne.

I bakke væk fra fører er jeg begyndt at lave mundbevægelserne, men det gør vist også en forskel at jeg siger bak, så det gør jeg igen.

I morgen står den på to timers træning med Amanda, og det bliver med alle 3 hunde, da Lille Bjørn også skal op i Sorø.

Fra den nørdede afdeling: Megans 2. prøve i Sorø bliver min officielle rallyprøve nr. 200. Status er lige nu (ekskl. 10 starter ved DM):

Klasse Lille Bjørn Max Megan Hovedtotal
Begynder
8
4
4
16
Champion
84
84
Ekspert
26
42
14
82
Øvet
7
4
3
14
Hovedtotal
41
50
105
196

Nr. 100 gik Megan 29.12.2012, så siden da har jeg været oppe til cirka 3 officielle prøver pr. måned.

Ingen kommentarer: