lørdag den 30. januar 2016

Max i stødet



Der er over 10 måneder siden jeg sidst var i det, der nu hedder Lazi-hallen, men sidste vinter var Sydkystens Hundeskoles træningshal. For 10 måneder siden handlede det om LP-træning med Anita, og som man kan se af bloggen fra dengang Sidste dag i hallen var det lige på den tid, jeg begyndte at udvikle Max’ HTM-program, tænkt at det kun er 10 måneder siden.

Fra morgentræningen (foto: Conni Hansen)

I dag havde Anita, Conni, Louise og jeg aftalt træning i Lazi-hallen 8-10, og det var HTM, Rally og FS der var i fokus for mit vedkommende, de andre trænede også til diverse niveauer af færdighedsprøve.

Den første time havde jeg fokus på HTM uden musik: diverse positioner, fuldt program to gange med musik uden hund, fuldt program én gang med Max og uden musik. Det føles godt at programmet begynder at sidde i rygmarven, om end der stadig er små detaljer der skal justeres.

Vi fik også arbejdet med lidt rallydetaljer, det er lækkert at være i en stor hal hvor der står tunnelser og spring her og der og alle vegne :-)


Jeg skulle lige til at gå i gang med noget FS med Max, men kom til at tænke på at Megan også var med, så hun fik de næste 20 minutter, hvor vi trænede Rally, lidt af hvert. Megan går stadig som en drøm, og er på mange punkter meget mere præcis end Max. Jeg fik varmet hende op, som jeg plejer, og så fik vi lavet en masse sjov.

Jeg har hende også med til træning i morgen, hvor Christina med Tempo og jeg med Max har en rallyaftale. Megan kommer nu med til næsten alle træninger, for hold da op hvor jeg glæder mig over hver dag hvor vi kan træne sammen. Hun har været en del af ret præcist 20 % af mit liv, og vi hygger os sammen på vores gamle dage.

Lige da jeg kom hertil i blog-indlægget kom telefonalarmen om HTM2-visualiseringen. Det blev en totalt skarp prøve, og hold da op hvor giver de visualiseringer meget. Man skal prøve det for at blive overbevist tror jeg, men det er FANTASTISK!

Træningen sluttede af med at jeg arbejdede med Max og FS-programmet, kun tricksene og kæderne, ingen musik. Det med musikken tager jeg for alvor fat på i februar.

I løbet af eftermiddagen har Anita og jeg skrevet sammen om nogle detaljer i programmet for næste runde af Rallyinstruktøruddannelsen den 7. februar. Specielt har vi skrevet om noget, jeg havde noteret om at rose førerne; en rigtig spændende diskussion, som vi glæder os til at tage op med vores kursister!


Til aften fik vi T-bonesteak med tilbehør og det var da en god afslutning på en dejlig dag.

Ingen kommentarer: