mandag den 20. juni 2016

Motivation er alt (5)

 
 
 



I dag gik turen til Herfølge til Birgits rallyhold. Jeg havde taget Megan og Max med, og planen var at starte med Max, stoppe på toppen, så få Megan på banen osv.

Det startede ikke helt efter planen. Efter luftning og lidt opvarmning med Max, strøg han fra banen, lige da vi skulle til at gå i gang med banen. Jeg kaldte ikke på ham, men gik lidt rundt, men til sidst måtte jeg hente ham, for han havde bestemt ikke travlt med at komme tilbage. Line på og ud i bilen og så kom Megan på i stedet.

Efter lidt træning med hende kom Max ind, og vi gik banen hos Birgit. Med belønning styret af Birgit, efter skilt 1, 3 og 5 og så variabelt. Dét gik meget bedre. Godt fokus det meste af tiden. Efter den sidste leg udskiftning med Megan.

Med hen fik jeg primært arbejdet med håndsignaler til hhv. kegle og felt, og belønningssignaler.

Så blev det Max’ tur igen, jeg startede med et sideskift, så vi gik banen modsat af første gang, og igen styrede Birgit, hvornår der skulle belønnes, og der kom nogle overraskelser ind imellem (en dæk og en slalom). Jeg fik Birgit til at tage billeder, og her er vist en håndfuld eller to, der viser fokus og engagement.

Jeg gik over og lavede nogle fremsendinger med ham bagefter og da det kørte allerbedst stoppede vi.

Primært input, som jeg har noteret, i forhold til Max:
  1. Overveje hvordan legetøjet præsenteres for Max (foræres eller han skal arbejde for det). Det skal nævnes at jeg havde tre nye stykker legetøj med, for det vi fik af Anja er reserveret til HTM!
  2. Signal for at slippe fremfor at bytte med godbid (for at bevare værdien af legetøjet)
  3. Overveje fejlmarkering (fx at lade være, bare lave nemmere øvelse og så prøve igen).
Megan gik banen, og det gik virkelig godt. Birgit gav noget input til kropsholdning (ikke vende mod Megan), arm- og håndpositioner, når vi går og når vi stopper, og hun skal sidde.

Virkelig god træningsrunde, hvor jeg fik afprøvet konstruktiv håndtering af Max’ springtur, og hvor vi fik det samme gode forløb med masser af leg undervejs, som jeg har haft de sidste par gang med HTM.

Jeg må i øvrigt komme i tiltrængt bedre form af disse intensive runder med masser af legebelønning, for hold da op, hvor jeg kan mærke sådan en time i benene bagefter :-)

Ingen kommentarer: