torsdag den 14. juli 2016

Jackpot, Hattrick eller 3 hunde til DM

Lille Bjørn i finalen til jubilæumsprøven 30. april 2016 (foto: Johanna Allanach)

Da jeg den 29. november sidste år offentliggjorde min quiz for 2016 – se blogindlægget her, skrev jeg ”Quizzen afspejler naturligvis hvilke områder jeg regner med at konkurrere i med hundene” og tre af spørgsmålene var:
  • Kvalificerer Megan sig til DM 2016 i rally?
  • Kvalificerer Lille Bjørn sig til DM 2016 i rally?
  • Kvalificerer Max sig til DM 2016 i rally?
Max blev kvalificeret på helt normal vis og tilmeldt 28. juni.

Megan var nr. 11 på reservelisten, men rykkede stille og roligt op og i søndags kom hun ind på listen og blev tilmeldt.

Lille Bjørn stod ret langt nede på reservelisten i ekspertklasse, nr. 17 tror jeg uden at være sikker, men der er sørme også kommet en del afbud, og de sidste dage er han rykket op og op. Mandag aften var han 2. reserve og jeg besluttede at han skulle med til Bornholm, så han blev tilmeldt prøven dagen efter DM. Tirsdag aften var han 1. reserve og det var han også i går. Her til aften kl. cirka 18:42 kom så den længe ventede besked: Lille Bjørn er også kvalificeret til DM, og et minut senere var han tilmeldt.

Jeg er jublende glad og meget stolt over at alle tre hunde skal med til DM. Jeg kan garantere for, at der kommer en hel masse i bloggen om vores forberedelser, her kommer kun en ganske kort præsentation af de tre stjerner.

Megan (DKLPCH DKRLCH Happy Leans Brown Sugar), engelsk springer spaniel, 13 år, næsten helt døv, debuterede i rally 23. juni 2007, blev champion 29. december 2010, debuterede i championklasse 19. februar 2011. Har været oppe til 123 officielle rallyprøver heraf 102 i championklasse. Hun blev årets hund nr. 11 i 2015. Dette bliver hendes 6. DM, hendes bedste resultat er nr. 5 i 2013.

Lille Bjørn (DKCH KLBCH LP3 DKRLCH Wessex Paddington), Norwich terrier, 9 år, debuterede i rally 27. april 2008, blev champion 3. juni 2012. Har været oppe til 51 officielle rallyprøver, heraf 36 i ekspertklasse. Han blev nr. 5 ved jubilæumsprøven 30. april 2016. Dette bliver hans 2. DM, han blev IB’et i 2014.

Max (DKRLCH LP2 HTMF HTM1 Borderhouse Terranova), Border terrier, 5 år, debuterede i rally 3. juni 2012, blev champion 4. oktober 2014, blev årets hund nr. 2 i ekspertklasse 2015, debuterede i championklasse 13. februar 2016. Har været oppe til 68 officielle rallyprøver, heraf 17 i championklasse. Dette bliver hans 2. DM, i 2015 blev han nr. 8 i ekspertklasse.

Den glæde, jeg føler lige nu, vil jeg gerne bevare hele vejen til DM, og jeg tager den med i ringen og får den mest fantastiske oplevelse med alle tre hunde. 

Ingen kommentarer: