søndag den 14. august 2016

Bornholm – dejlig genvisit

Foto: Lone Rahbek Christiansen‎

For præcis et år siden skrev jeg et blog indlæg med titlen Bornholm – dejlig genvisit, og den kan jeg da godt tillade mig at genbruge!

Vi tørnede ind i går tæt på 22, hvilket er ret tidligt for mig, og var oppe kvart i 6, dejligt udhvilede.


En dejlig morgentur på den mennesketomme strand, hurtig morgenmad og så afsted til Rønne Stadion Nord til rallyprøver, hvor vi var på plads kvart over 8.

Forberedelserne var helt som planlagt, og i dag var rækkefølgen Megan nr. 1 af 7, Max nr. 5 af 7, og Stine tog sig af Max både under banegennemgangen og da jeg gik med Megan.

Pia Hansen-Schwartz havde bygget en helt anderledes bane end i går (oplagt!) fx var keglerne flittigt i brug – bortset fra fremsending til kegle, 8-tal og enkelt slalom var alle kegleøvelser med. Jeg synes der var et ualmindeligt lækkert flow i banen, og det synes Megan og Max heldigvis også.

Bortset fra sit-bakke 1 skridt-bakke 2-skridt, som vi lavede om, var der kun småting, vi missede. Megan gik med det mest fantastiske fokus! Hun blev 6. vinder med 93 point!

Foto: Lone Rahbek Christiansen‎

Max fik jeg leget med to hunde før ham, og vi fik en fornuftig start, og det fortsatte. Dæk under gang på højre side måtte vi lave om, ellers var der kun 3 x 1 og dermed 94 point og 4. vinder.

Belønningen med favoritbolden blev ganske kort, for der gik to løse Welsh Springer Spaniels på arealet (væk fra prøveområdet), og med de svenske ejeres glade ok legede de tre hunde sammen – perfekt belønning til Max!

Det vigtigste var, hvordan jeg følte det: Rigtigt godt! Og tilbagemeldingerne fra tilskuerne – specielt tak til team Sorø Hundevenner, som bakkede fantastisk op – som kunne bekræfte at både Megan og Max havde været rigtigt glade under banegennemgangene.

Det var så en ekstra bonus, at begge hunde fik gode point til Årets Hund konkurrencerne, og Max ligger nu nr. 8 (15 kommer med i finalen) og Megan på en delt 16. plads.

Nørdeinfo: Det var Megans beståede rallyprøve nr. 101. Det var mine officielle rallyprøver nr. 245 og 246.

Klokken var 10 og jeg skulle med færgen 14:30. Så efter lidt ekstra hundesnak gik turen til flødebolle Softice hos Kjaerstrup i Snogebæk.


Derefter gik vi en tur i et ret klippet område mellem Nexø og Svaneke


Endelig fik jeg en Stout hos Svaneke Bryggeri, inden turen gik til Rønne.


Hjemkomsten blev ekstra festlig fordi Lille Bjørn og Kirsten mødte os således:



Ingen kommentarer: