lørdag den 13. august 2016

Rally på Bornholm dag 1

Jeg har ikke hundefoto fra i dag 😀

I dag gik turen til Bornholm, hvor der i dag og i morgen er stor udstilling og rallyprøver der både er kvalificerede til DM 2017 og Årets Hund 2016.

Op kl. 5, hjemmefra kl. 6, med færgen 8:30 fra Ystad og ankomst Rønne 9:50. Vi var på rally banerne 10:30.

 Championklasse var sidst så der var tid til at gå rundt og snakke, se lidt udstilling, at undlade at shoppe og at varme op som planlagt til championklassen, hvor Max var nr. 2 og Megan nr. 6 af de 6 deltagere.

Max synes ikke det er det fedeste areal at gå på, men der fuld fut i ham da vi varmede op inden banegennemgangen med nogle gummikødben.

Første skilt var fremsending til kegle, ud mod ringsiden. Det ville han ikke; han hang og dæmpede så jeg stillede ham ud ved keglen, så jeg kunne lave indkaldet. Jeg kunne mærke at jeg var helt i balance og håndterede situationen korrekt, og det var godt.

Bortset fra den øvelse var der 3 ommere og 1 1'er. 77 point, nr. 6 og 5 point til ÅH.

Johanna bemærkede, at der sad en familie på 4 7-8 meter fra hendes telt - lige i Max' linie til kegle. De sad ned og var lige i hans øjenhøjde. Det er noget at træne på.

Megan blev varmet op, da hund nr. 2 før hende gik bane. Det er rigeligt og hun var helt klar.  Første del af banen gik fantastisk,  fremsending til kegle lige i skabet og fint flow og god kontakt. Sit stå gå rundt mistede vi, da hun ikke blev stående, enkeltspring ro spring blev lavet om, fordi hun tog dobbeltspring først.

Og ellers var der 5x1 så vi endte med 79 point, nr. 5 og 6 point til ÅH.

Megan var sidste hund, hun gik som en drøm og det var lækkert med klapsalverne, da vi var færdige.

Alt hvad jeg havde planlagt blev udført, specielt mine følelser før, under og efter begge prøver var, som de skulle være. Det var to dejlige prøver.

Vi tog til Hotel Friheden i Allinge og tjekkede ind, gik en lille tur ved vandet, jeg fik en Svaneke Pils i Provianten i Gudhjem, en hvilepause  på hotellet og en lækker middag på SommerPony i Allinge (den får sit eget blogindlæg på mandag). Endnu en kort tur,  nu slapper  vi af på værelset,  vi er alle 3 trætte, og sidste luftetur bliver om ikke så længe.

I morgen ligger championklasse først, så vi skal være klar til banegennemgang kl 9.

Ingen kommentarer: