søndag den 7. august 2016

Summer Camp 2016

Træning af fører i start af Walking the Dog

I dag var vi nået til tredje og sidste dag for årets HTM/FS Summer Camp.

Første modul var en individuel runde hos Johanna. Der var stort set alle runder, som jeg synes jeg kunne lære noget af og som altid hos Johanna med masser af detaljer om indlæring og masser af humor.

Jeg havde selv fornøjelsen at være sidste ekvipage, og jeg havde valgt at det var uden hund. For mit ønske var idéer til min egen adfærd i Walking the Dog, meget inspireret af Linas modul i går.

På videoklippet kan I se, hvad vi nåede frem til i fællesskab. Og det var virkelig i fællesskab. Gruppe B, som jeg var med i, var totalt engagerede, som man også kan høre på lydsporet, og jeg glæder mig vildt meget til at arbejde med min egen performance og udvide til resten af nummeret.

Den første del af nummeret (hvor Max bakker mellem mine ben) bliver nu til mine forberedelser til turen: tage kasket på, lyne vesten, tjekke at telefon og nøgler er i lommerne og at vesten sidder rigtigt, og så thumps up for at vi er klar til at gå, da jeg skifter til fremad. Det bliver til en fortælling fremfor 11 forskellige HTM-positioner/tempi i rækkefølge.

Det var meget inspirerende, motiverende og forpligtende, for der bliver holdt øje med, om jeg får det hele med!

Næste modul var med Sonja, hvor vi fik to opgaver. Først skulle vi hver vælge enten to HTM-positioner eller to tricks, og så linke dem på tre forskellige måder, hvori twist/spin indgik.

Jeg valgte fra mit HTM-program overgangen fra P9 til P1 (mellem ben fremad til plads fremad), og det var virkelig lærerigt at tænke over det. Faktisk endte det med, at mit tredje forslag – bakke ud mellem benene, twist bag mig, plads – bliver det, jeg vil introducere i nummeret, for det passer fint ind og det ser godt ud.

Anden opgave var at vi skulle gå i en firkant markeret med fire kegler. Reglerne var at på hver side skulle mindst én af fører og hund have front mod tilskuerne (dommerne), og mellem keglerne måtte vi kun bruge en HTM-position en gang eller samme trick (fx slalom) én gang. Og vi skulle naturligvis lave links ved keglerne.

Jeg valgte at starte med P9, overgangen var bakke ud, spin bag mig og ind i front (bortset fra at jeg sagde butt), butt frem til næste kegler, hvor Max lavede en spin og kom ind i P7 (som jeg ikke har navn for) i stedet for P3 (butt), fordi jeg var så optaget af linket. Vi har slet ikke trænet P7, men det generede ikke Max. Den sidste overgang til slalom sidelæns blev noget rod, for jeg havde jo Max på den forkerte side.

Men modulet fik virkelig sat tankerne i gang, og jeg vil helt klart overveje om nogle af mine ”kedelige” overgange skal ændres.

Rudvisning i Feldballe er slut

I frokostpausen gav Anita en rundvisning i Feldballe, Osseau og Max fik markeret cirka alt, hvad der kan markeres i Feldballe, og vi var præcis tilbage til sidste modul

Det var uden hunde, og vi blev delt i 5 grupper.



Først skulle vi gennemføre en speciel stafet, hvor hver strækning omfattede en gangart og et trick, som man fik at vide, lige inden man gik i gang. Derefter kom den seriøse opgave: som gruppe at agere til et stykke musik, hvor vi skulle illustrere et sted, en person og en genstand (i vores tilfælde fly, nonne, mobiltelefon) og der skulle indgå et mord.

Musikken fik vi først spillet efter et stykke tid, men det hindrede naturligvis ikke, at vi havde et ret detaljeret program i min gruppe, inden musikken var kendt. Processen var SJOV, og gennemførelsen endnu sjovere. Det var den festlige, engagerende og humoristiske afslutning på en skøn camp.

Hvis jeg skal opsummere set fra mit eget perspektiv, så er hovedpunkterne:
  • Det var skønt med mundtlig feedback ved prøverne fredag morgen
  • Alle moduler har fået sat tankerne i gang på en konstruktiv måde. Ikke belærende, men inspirerende, så jeg har fået prøvet lidt af, og er sikker på at meget mere bliver testet den kommende tid – både i forhold til mig selv (mest), men også i forhold til Max
  • Nogle meget konkrete forslag til at forbedre mit nuværende FS-nummer, herunder øge sværhedsgraden
  • Fantastiske idéer til min egen performance i HTM, det glæder jeg mig nok allermest til
  • Vidunderligt at møde en masse kendte og nogle få mindre kendte HTM/FS-personer, som jeg nu kender meget bedre, og at mærke at vi alle gerne vil hjælpe hinanden – det føles rigtigt godt
  • Sidst men ikke mindst, at Max har været intet mindre en fantastisk. To strålende prøver fredag, en fornøjelse at arbejde med i alt, hvad han var med til (han ville nok have ønsket mere, men sådan blev det ikke denne gang), og i dag på Sonjas hold, hvor han trods lidt udfald alligevel kunne arbejde fantastisk med en ganske løbsk tæve tæt på. Han ER fantastisk.

Vi nåede lige at se fregatten Jylland og lidt af Ebeltoft City inden vi skulle med færgen.

Tak til Anja, Johanna, Lina, og Sonja for et fantastisk arrangement, Katha for de enestående rammer, som vi alle misunder dig på en god måde, tak til alle andre der var med på den ene eller den anden måde.

Det var en fed måde at starte ferien på.

Ingen kommentarer: