mandag den 28. november 2016

… de ting, der gir livet værdi

Championklassen i lørdags (foto: Dan Kjeldsen)

Jeg har haft en stribe rigtigt gode oplevelser i dag.

Der er kommet flere dejlige kommentarer til mine tilbagemeldinger i lørdags, og jeg véd præcis, hvad der gjorde, at jeg fortsatte, som jeg var begyndt: Den positive feedback efter begynderklassen var bare klik godbid, og så kom der mere af samme adfærd :-)

Der var en masse dejlige fotos fra prøven i lørdags, bl.a. ovenstående fra præmieoverrækkelsen i championklassen. Jeg bliver superglad af at tænke tilbage på den, og det exceptionelt flotte førerarbejde, jeg oplevede.

Der var en, jeg ikke kendte, som skrev til mig, om noget jeg havde skrevet i et blogindlæg ”Dit blogindlæg landede lige præcis på en dag hvor jeg havde brug for det...TAK

Der var en samtale om stress, hvor jeg kunne fortælle om hundekonkurrencer og anvendelse af coach og generalisere det, til det at leve og arbejde på en meningsfuld måde.

Der var den skriftlige eksamen ved Rallyinstruktøruddannelsen. Anita og jeg har i dag rettet de sidste 3 af 9 besvarelser af den skriftlige eksamen. Det var en udsøgt fornøjelse, en masse gode besvarelser og alle er bestået med flotte resultater.

Naturligvis er det primært resultatet af 9 dygtige kursisters indsats. Men det er også resultatet af, at Anita, som arbejder professionelt med undervisning, fik drejet kurset, så der var helt klare mål for det. Citat ”… vi har de klare mål for hvad vi vil have, de skal kunne - det gør det ret nemt at finde ud af om de kan det”. Ja, det behøver ikke være så indviklet ;-)

Der var også en masse andet positivt i dag, mest i det små, men det tæller alt sammen.

Det gode er, at i rigtigt mange situationer er det nemt at få en positiv indfaldsvinkel fremfor en negativ, det er kun et spørgsmål om at vælge den rigtige attitude fra starten.

I ovenstående samtale om stress fik jeg også nævnt konkurrencesituationen og det at håndtere fejl; Enten negativt (der røg certifikatet) eller positivt (den næste øvelse er lige os).

Det kan overføres på det meste i livet.

Ingen kommentarer: