onsdag den 2. november 2016

Intensiv rally

Klar til træning . Amanda og Osseau

Rallytræningen hos Johanna i aftes var intensiv og fantastisk!

Hovedfokus var en fuld bane med Johanna som dommer og en anden ekvipage (meddommer) på sidelinjen, da 5 ud af 6 skal til Årets Hund i rally på søndag, som dømmes af to dommere.

Derudover var en stribe stationer, hvor vi kunne arbejde individuelt
  • Dobbeltspring med mulighed for diverse spring, lave fremsending til kegle mellem springene og sideskift mellem springene
  • 4 stole på række, hvor det at føreren skulle sidde på stolen, skulle indgå i alle de 4 selvvalgte øvelser
  • Sektion med æresplads og 4 flade kegler i kvadrat, hvor der kunne udføres valgfri øvelser
  • Sektion med 4 kegler i rombe, hvor vi kunne lave kombinationer af sideskift
  • Sektion med 4 kegler på stribe, hvor vi kunne lave alle mulige kombinationer af spiraler og slalomer
Endelig skulle vi vise ugens challenge: ”Pote på target på min 3 meter afstand. Hund holder position i mindst 3 sekunder. Derefter tager fører belønning ud af lommen og bevæger sig helt op til hunden og leverer belønning. Hunden skal fastholde position på target.”

Det gik virkelig godt.

Max var ikke tilfreds med at sidde i bur under banegennemgangen, men derefter varmede vi perfekt op og gik en flot bane. Der var en 10’er for at sætte sig under 270 grader til venstre i løb, jeg satte farten for meget ned, fordi jeg et splitsekund kom i tvivl om hvilken vej skulle løbe, og der fik Max sat sig, uden at jeg bemærkede det. Så der var der den 3’er for at lave stå under gang om (jeg glemte bliv) og så lidt for snus/afstand. Følelsen var som den skulle være, jeg roste fint undervejs, gav 3-4 belønninger undervejs og fik belønnet godt bagefter (først godbid så leg).

Sektionerne gennemførte vi selvvalgt med lidt pres på, uden at sjuske, der var en del snus indimellem, men når Max var på, var han PÅ.

Challengen fik en ekstra dimension, da Johanna oplyste at vi kunne score bonussekunder til næste uge, op til 10, for at hunden fastholdt positionen mellem 3-10 sekunder. Max stod ligeså flot i 10 sekunder og rokkede sig ikke, da jeg tog godbidden op og gik tilbage og belønnede.

Efter træningen I mandags hos Anja og i går hos Johanna, som bare har været gennemført succesfuld, er vi perfekt forberedte til weekends program, som omfatter FS og HTM på Garbogaard lørdag, samt 3 x ÅH-finaler søndag samt 2 x rally søndag i Herning. Det glæder jeg meget ret meget til, alt sammen!

Ingen kommentarer: