lørdag den 19. november 2016

Nose Work without Music



Der var ingen hundeaktiviteter planlagt i dag, så vi var et smut i Roskilde og fik morgenmad på Emmery’s. Vi handlede i Føtex – hvor vi blandt andet fandt nogle fine kødben. Da vi kom hjem gik vi en tur med hundene og efter turen fik de kødbenene og hyggede sig gevaldigt.

Der var så alligevel lidt hundeaktiviteter.

I morgen arrangerer Sorø Hundevenner og Sydkystens Hundeskole sammen Rallydysten, så der var lige nogle papirer, der skulle gøres klar.

Der var også nogle ting vedrørende eksamen til Rallyinstruktøruddannelsen 10. december, som Anita og jeg har skrevet om.

Den fotosession, som jeg skrev om i går, har jeg skrevet med Anne Gisselø om, og vi satser på godt vejr først i december.

Jeg har også gennemgået typiske fradrag i forbindelse med de skilte, jeg har taget med til de svenske rallyprøver 3.-4. december.

Så pludselig var der alligevel sket en masse hunderelateret.

I morgen skal Lille Bjørn debutere i championklasse i rally, hvilket er muligt, fordi Rallydysten er uofficiel, og dermed ikke koster de point, vi har til årets hund i ekspertklasse. Det vil være synd at sige at det er noget jeg har tænkt dybere over, så jeg synes det måske var passende at træne lidt højrehandling med Lille Bjørn, det er bestemt ikke noget, vi har dyrket ret meget. Vi tager prøven i morgen som en oplevelse, sjovt skal det nok blive at prøve championklassen med ham.

Der var noget fraskær af oksemørbrad fra i går, og det blev til tre Nose Work søg på og omkring Megans bænk, i rækkefølgen Lille Bjørn, Max og Megan.

Hvis det var en konkurrence i at finde dem hurtigst og sikrest er der ingen tvivl om at Lille Bjørn ville blive nr. 3, han gik lidt i stå undervejs, og skulle opmuntres til at fortsætte.



Max og Megan er næsten lige skarpe, men jeg synes nok Megan er marginalt bedre.

Det er under alle omstændigheder en fornøjelse at se dem alle tre arbejde med næserne.

Overskriften er inspireret af Kirsten, som spurgte om der også var Nose Work to Music ligesom der er Heelwork to Music. Det kan man jo godt filosofere lidt over …

Ingen kommentarer: