mandag den 6. februar 2017

Perspektiv og prioriteter


Dagens første minde på Facebook var fra for præcis et år siden. På Kirstens fødselsdag i 2016 debuterede Max og jeg i HTM2, bestod og fik 4Q point. Det var en dejlig dag, og jeg så da ret tilfreds ud :-)

Der var en, der skrev til mig, om jeg kom til Rønde 1.4. Jeg skrev om mine overvejelser for og imod, og så kom den kommentar, som gjorde mig superglad: ”Ihhh det bliver SÅ fedt at I er i HTM3”. Og det er da præcis, hvad det er! Når jeg skærer al snakken og undskyldningerne væk, så er Max og jeg kvalificerede til at gå i HTM3, vi skal bare træne, så vi også er klar til det!

Jeg kunne mærke, at jeg i løbet af samtalen blev ret tændt på at komme til Hangar 17, og hvis jeg vil, så kan jeg. FS1-programmet er på plads, og kan jeg få en god HTM2-udgave klar til den nye musik? Ja, selvfølgelig kan jeg det. Jeg søger lige efter godt selskab til turen, og så tror jeg, at jeg tilmelder.

Jeg var tilmeldt med makker til et Nose Work hold kaldet Murder She Wrote. Min makkers hund er død. Jeg fik mulighed for at finde en anden makker eller melde fra, og jeg meldte fra. Det havde altså ikke været det samme på nogen måde at deltage.

Kirsten fortalte i dag, at vi var inviteret til hendes bror 70 års fødselsdag. Han fylder den 13. maj og holder fødselsdagsfrokost den 20. maj. Det er der, jeg skal til rally med Max og Lille Bjørn og dømme rally i Aarslev. Klip fra korrespondance med Anita:

”Afbud fra mig …”

”Aii!! Skulle du ikke dømme?”

”Afbud til fødselsdagen selvfølgelig!! :-)

”Nåh ja, naturligvis :-) :-)”

Det viser sig, at frokosten er med mulighed for overnatning, det overvejer Kirsten og svenskerne, og ”til gengæld” kan jeg tage Megan med til Fyn …

På ét af mine projekter på arbejde nærmer vi os en vigtig produktionsigangsættelse, og der foregår det på samme måde: noget bliver testet, der bliver fundet fejl, der bliver prioriteret, hvad er vigtigt, hvad er mindre vigtigt, kan vi undvære dit og dat, hvor længe osv. osv. Masser af spørgsmål og masser af beslutninger.

Det er derfor jeg elsker projekter, det er derfor livet er fantastisk. Der sker noget, vigtigt og ikke-vigtigt i en skøn pærevælling, og det er MIG, der bestemmer, hvad der er vigtigt i mit liv. Valg betyder også fravalg, ikke nødvendigvis fordi det, der bliver valgt fra, ikke er vigtigt. Men fordi vi ud fra vores egen overbevisning, vores prioriteter, vores værdier, vælger noget andet til.

Ingen kommentarer: