mandag den 24. april 2017

Masser af rally: flere prøver, undervisning og Rally champion cup

Foto: Camilla Johannessen

Weekenden er gået fint med i alt 6 rallyprøver, og nu er blikket mentalt rettet mod søndag den 30. april. I forbindelse med DKKs store udstilling på Roskilde Dyrskueplads er der dobbelte rallyprøver, som begge tæller til Årets Hund konkurrencen. Det er meget store konkurrencer med henholdsvis 85 og 79 deltager mener jeg, så der bliver noget at holde styr på – og det har jeg selv ansvaret for. Jeg har tilmeldt Lille Bjørn og Max til begge prøver. Desuden skal jeg dømme den ene begynderklasse. Det bliver en travl dag, men uden en tvivl også en meget hyggelig dag med masser af hundesnak og gode oplevelser. Nå ja, jeg har også fået meldt mig til FS1, da jeg fandt ud af at HTM-ringen lå tæt på rallyringen.

Jeg har gennemgået det hele mentalt, og der er styr på det – og også et par nødplaner klar. Det bliver en skøn dag, er jeg sikker på. Det eneste, der måske kan drille, er vejret, men det vil jeg se nærmere på lørdag, så må påklædningen tilpasses.

Det er længe siden at jeg har undervist i rally, men da Amanda bestod Rallyinstruktøruddannelsen sidste år lovede jeg, at hvis hun havde lyst, så kunne vi undervise sammen. Nu har hun taget mig på ordet og vi har netop opslået et 3-timers intensivt kursus ”Bliv endnu bedre til rally!”. Vi har rigtig meget erfaring at trække på og vi glæder os til – forhåbentlig – at inspirere andre til at blive endnu bedre til at træne og konkurrere i rally, en disciplin, som har givet os begge to rigtigt meget.

Så er det også blevet tid for offentliggørelse af vinderne i Rally champion cup 2016/2017. Johanna og jeg stiftede konkurrencen i 2013, for at opmuntre folk til at gå i championklasse. Nu, hvor der er af masser af konkurrencer, der kvalificerer til Årets Hund og DM, og meget stor interesse for championklassen, fortsætter konkurrencen alligevel, fordi der er stor interesse for den, og så er der også noget at stræbe efter for dem, der ikke går efter Årets Hund eller DM. Og for dem, der går efter det hele! I årets udgave er der ikke mindre end 30 rosetter til uddeling. Annie har det store arbejde med at holde resultatlisten opdateret, og det er bestemt ikke noget, der kommer af sig selv, for alle konkurrencer, der ikke tæller til Årets Hund eller DM i DKK tæller med, og det er mange. Man kan læse nærmere om konkurrencer her.

Max havde en fin slutspurt og endte som samlet nr. 9, Megan blev nr. 18 og Lille Bjørn, som kun nåede 4 resultater (det er de bedste 5 der tæller), blev alligevel nr. 24. Max får rosetter for at blive nr. 9 og for bedste terrier. Megan får for bedste spaniel og ældste hund med 5 resultater.

Fotoet er brugt i rallyjubilæumsbogen og jeg fandt det frem forleden, fordi racerepræsentanten skal skrive en artikel om Norwich terrieren til Terrier Nyt, og gerne ville have et foto af en arbejdende terrier :-) Dejligt focus fra Lille Bjørn!

Ingen kommentarer: