søndag den 25. juni 2017

HTM/FS Summer Camp 2017 – dag 3

Power Pose! (Foto: Anita Jakobsson)

Foto: Neel Ane Smed

Dag 3 af Summer Camp omfattede 3 x 2 timers sessioner, hvor jeg dog på forhånd havde valgt Charlotte Frigasts Coretræningsmodul fra, så den stod på individuel træning hos Lina 8-10 og gruppetræning hos Lucy 10.30-12.30.

Individuel træning med Karolina Hasselroth

Dette træningspas var for mig det allerbedste på de tre dage. Dels fik jeg selv fantastisk god og anvendelig feedback og input til mit HTM-program, dels var der meget inspiration at hente fra de andres gennemgange.

Jeg talte med Lina om anvendelser af rekvisitterne, og hvilken historie, jeg ville fortælle. Vi fik talt os frem til, at den kærlighed jeg tænker tilbage på, er den til min ungdoms hund Max, og det er perfekt, hvis han kan ligge skjult under bordet i start og slut. Når musikken starter kan jeg fx se på et foto af ham, rejse mig gå lidt, musikken kører baglæns, for at symbolisere at vi går tilbage i tiden, Max kommer frem og bakker ved siden af mig for at understrege, at vi drømmer os tilbage. Og så går vi i gang med at mindes de glade stunder, vi har haft, indtil drømmen ender med at Max forsvinder under bordet igen.

Stolen kan bruges til positionsskift, ved at sende Max rundt om eller under, jeg kan selv gå rundt om stolen og gøre noget med Max, det er bare at bruge fantasien.

De lange stræk kan jeg afbryde fx med piruetter, gå sidelæns osv., det skal være interessant at følge, og det er det ikke med lange stræk i en position, hvis der ikke sker noget andet.

Fantastisk godt input at få, og totalt inspirerende at arbejde videre ud fra. Tusind tak Lina!

Man kan også bukke PÅ en løve

Man kan ligge ned og få træneren til at gøre arbejdet

Man kan have sin personlige DJ til at styre musikken (foto: Mia Rasmussen)

Virkeligt skønt pas!

Gruppetræning med Lucy Creek

Her arbejdede vi som på dag 1 med forskellige øvelser, hvor hunden skulle have fokus på os, skulle abstrahere fra forstyrrelser, skulle forstå verbale kommandoer, uanset hvad vi gjorde mv.
  • Øjenkontakt med hunden, hvor vi skulle fastholde den, mens vi bukkede os og samlede en kegle op
  • Øjenkontakt med godbid på skoen, som vi bevægede frem og tilbage – de to kom jeg ikke så langt med, for jeg har ingen kommando til øjenkontakt :-(
  • Vi skulle bevæge os mellem to kegler til musik, og der blev før hver gennemgang givet nogle regler for, hvordan vi skulle agere. Generelt masser af bevægelse af krop og hænder, og masser af rytme. Her er et lille videoklip der viser, at Max og jeg var helt med på den :-)
Video (Neel Ane Smed)
  • Vi skulle kombinere en indlært øvelse med kegle med en ny øvelse med kegle – jeg valgte fremsending til kegle og moveon omkring kegle
  • Vi skulle få hunden til at udføre tre tricks mens vi holdt bukkede os og holdt begge hænder på kegle
  • Vi skulle startindlære et link, hvor hunden bakkede fra P3 til P7
  • Vi skulle lave et link hvor hunden gik fra P5 til P2 uden at flytte snuden
Sol på Summer Camp (Foto: Mia Rasmussen)
  • Vi skulle på skift være hund og fører, hvor en anden var fører og hund, og hunden havde fået dessiner om at udvise forskellige dæmpende signaler, som vi skulle finde frem til – nogle nemme, men flere ganske svære = ikke til at se
  • Vi skulle arbejde med at bakke væk fra føreren til føreren siger stop (modsat hunden stopper selv) mod target
  • Vi skulle arbejde med at løfte pote og fastholde (bedre)
Masser af spændende (eksempler på) øvelser, som vi fik input til og mulighed for at arbejde videre med.

Højdepunkter

For mig var der fire helt klare højdepunkter på årets camp. I uprioriteret rækkefølge:
  • Det var et ualmindeligt superhyggeligt hold jeg var på, vi fik virkelig talt om hinandens programmer og udfordringer, og havde det sjovt, tusind tak til jer alle
  • Det var lækkert at få lov at debutere med HTM3 ved en uofficiel konkurrence og med pres som til en officiel og med god feedback
  • Energi og følelsesmæssig spejling - som med enkle midler gav fantastisk kontakt
  • Christinas foredrag ”Gå glad til konkurrence!” var fantastisk
  • Linas input ved dagens seance var meget meget inspirerende
Tak til alle for en skøn Summer Camp, ikke mindst kæmpestor tak til Anja og Johanna, som har planlagt og gennemført det store arrangement på superflot vis!

Ingen kommentarer: