mandag den 5. juni 2017

Megagody dag med HTM, FS og 6+


Max og jeg tilbragte tiden fra 9-17 i dag i hallen i Ringsted til Border Collie Klubbens HTM-prøver.

Jeg er meget tilfreds med dagen, for selvom det var et hårdt program for Max – han er HELT færdig nu – så ydede han det bedste han kunne til alle tre prøver.

Først prøve var HTM2, første gang med cafebord, dug og stol. Max’ attitude var meget fin, der var lidt snus og jeg fik kludret så vi kom for tæt på dommerne – altid dumt med Max … Men han gik flot i resten af programmet og var godt på.

Vi fik 23,43 point, blev 2. vinder, men bestod ikke.

Dommerne: Johanna, Jette H og Sonja:

Udførelse
  • P5 flagrende og snus. P10 – parallel i position, sidste mangler. De øvrige positioner pæne og præcise for niveauet (6,8)
  • God udstråling, ”hænger” lidt i nogle positioner (7,6)
  • Flere pæne momenter, men også noget snus og nogle misforståelser. Han blive meget skæv i side-plads – husk at vente på ham! Pas på afstand i position 5 (7,0)
Sværhedsgrad/indhold
  • Flot start og slut. God variation af positioner, retninger, tempo (8,3)
  • Ok til klassen, god variation og koreografi (7,7)
  • (7,9)
Musik og fortolkning
  • Dejlig historie og fortolkning. Flot kostume og rekvisit (9,0)
  • Fint, og sød start/slut (8,0)
  • Du sætter scenen fint. Dejlig stemning (8,0)
Der er virkelig meget opmuntrende at læse, og jeg er helt enig i der med positionerne, de var ikke så skarpe, som de plejer at være.

Efter en af dagens mange omklædninger var vi klar til FS1. Jeg synes Max arbejdede i slowmotion, fra lige før vi gik på banen, var han meget langsom, det er godt at sekvenserne kan rumme det slack, så programmet blev gennemført tæt som planlagt.

Vi fik 23,83 point og blev 2. vinder ud af 8 og bestod. Vi er nu oppe på 17 Q point.

Dommerne: Lizza, Jette P. og Anja

Udførelse
  • En anelse ukoncentreret, men generelt fint ”på” (7,6)
  • Rigtigt fint. Indimellem lidt tøven (8,3)
  • Fint samarbejde. Lidt misser her og der. Fører støtter Hund godt. Pas på ikke at blokere (?) ham – det ser ikke pænt ud … (8,0)
Sværhedsgrad/indhold
  • Ikke helt nok til klassen (7,3)
  • (8,3)
  • Fint (8,1)
Musik og fortolkning
  • Fint stemning, men savner lidt mere historiefortælling – det er en kærlighedssang :-) Gå i takt!(7,8)
  • (8,1)
  • God stemning. Timing lidt off på dagen (8,0)
Endelig skulle Louise, Billie, Max og jeg for første gang i næsten et år optræde med vores 6+ nummer. Vi havde justeret det i går aftes, og udførelsen kom til at bære præg af at, vi ikke har trænet ret meget sammen …

Vi fik 23,5 point og blev 1.v. - vi var de eneste i klassen, men det gjorde bestemt ikke vores glæde mindre!!!

Dommere: Anja, Jette P. og Lizza

Udførelse
  • Fint program. Lidt mere synkronisering ville være godt for jer :-) (7,5)
  • Lidt tvivl blandt førerne om programmet?? (7,6)
  • Hundene skiftedes lidt til at gå i stå … (7,8)
Sværhedsgrad/indhold
  • Fint program – god underholdning (7,6)
  • (7,5)
  • Fint (8,0)
Musik og fortolkning
  • Flotte kostumer! Dejlig udstråling (7,5)
  • Fin idé. Flotte kostumer/musik (8,2)
  • Sød idé – gode momenter. Jeg elsker ”håndklask” når I går i mølle i starten + at I bytter hund (8,8)
Vi er lykkelige for at vi bestod, og hundene var med os, selvom førerne var lidt konfuse og ikke virkede rigtigt koordinerede :-)

Jeg er ualmindeligt meget tilfreds med Max, han var supersej. Jeg synes dommerkommentarerne var meget præcise og anvendelige. Jeg glæder over en masse positive tilbagemeldinger om HTM-programmet, og ideer til udvikling af det. Jeg er blevet bekræftet i at ideen og musikken er MIG, og der vil blive arbejdet med at udvikle nummeret, det kan jer garantere!

Virkelig en Megagody dag!

PS: Hvad er det for et ord? Anita brugte det i en tråd med Amanda og mig i går, jeg troede det var et udtryk de to brugte indbyrdes, men det var en slåfejl for Megagodt! Men jeg synes Megagody er et godt, positivt udtryk, så det er nu med i mit aktive ordforråd – og det passer perfekt på dagen i dag!

PPS: Stort tillykke til Louise, som med Billie fik LP3-titlen og med Rosie sit første FS-certifikat. Og stort tillykke til Anita, som med Osseau bestod og blev 5.v. i FS1 og bestod og blev 3.v. i HTM2. I er bare så dygtige begge to (og naturligvis også hundene!!!).

PPPS: Tusind tak til Border Collie Klubben (Anja, Johanna og Sonja) for et flot og velafviklet arrangement!

Ingen kommentarer: