lørdag den 22. juli 2017

Dejlige rallyoplevelser

En udfordrende rallybane

I dag havde jeg fornøjelsen at dømme rallyprøver ved Border Collie Klubbens klubmesterskaber, som blev afholdt på Dansk Hundeskole Roskildes skønne arealer. John havde sørget for at alt var klar da jeg kom, så det var lige til at sætte banen op, Lonni var sekretær, så alt det administrative kørte perfekt, og der var masser af superflot hundearbejde.

Jeg havde fået at vide, at det var klubmesterskab for medlemmer af Border Collie Klubben, så jeg havde valgt at gøre championbanen lidt mere udfordrende jeg normalt ville have gjort ved en klubprøve.

Mine baner fra i dag kan ses nederst her.

Jeg bruger stort set aldrig tunnel på championbanen, fordi det ofte kan være svært/tæt på umuligt at skaffe én, på enkel måde. Men det var nemt i dag, så den kom med. Så jeg fik lavet en sekvens med tyskervending lige foran spring over to spring, som efterfulgtes af et springvand lige foran tunnelen, og langsom gang lige efter tunnelen.

Det VAR udfordrende for flere af de fem deltagere, men alle arbejdede superflot på banen og resultaterne lå fra 89 til 96 point, med Gitte og Paya som vinder med 96 point, mens Christina og Tempo blev nr. 2 med 95 point og klubmestre. Vildt sejt af Christina, som blev mor til Casper for en uge siden.

Også i de andre klasser var der meget flot niveau, jeg mener, der kun var 4 IB’er ud af 45.

Begynderklassen med 22 deltagere havde et superflot niveau, hvor 98 point rakte til en 8. plads. Jeg havde en lille præmie med til føreren af en Staffordshire Bull Terrier, som var ekvipage nr. 500, jeg har dømt i begynderklassen.

Som altid var der en rigtig hyggelig stemning i og omkring rallyringen, og så er det bare en fornøjelse at være dommer. Tillykke til alle de dygtige ekvipager med de flotte præstationer og stor tak til Lonni og John for dejligt samarbejde.

Ingen kommentarer: