tirsdag den 11. juli 2017

Klar til DM

Flot rallyvejr

Johanna havde inviteret de af hendes kursister, som er kvalificeret til DM i rally, til en træningsrunde til aften, 8 deltagere med i alt 10 hunde.

Første del af programmet var en fuld bane efter niveau, som vi alle skulle gå og fik detaljeret feedback på.

Lille Bjørn var start nr. 2. Det var lunt, så ingen opvarmning af ham, jeg tog linen af 4-5 meter fra kantbåndet, gik hen mod kantbåndet og belønnede, ind og i gang. Han snusede lidt i starten, men kom hurtigt rigtigt i gang, og derfra gik det strygende. En ommer (springvand) og lidt forskelligt småtteri. Men han var helt på, han holdt fokus, og han fører hold fokus – ingen irritation overhovedet over snuset. Absolut en meget tilfredsstillende banegennemgang. Vi fik i øvrigt også 1 skridt 2 skridt bagud på højre side med minus 1 for uro i den første bak!

Max var på som nr. 10, lige efter løbske Wilma. Jeg tog ham ud mens nr. 3 var på banen, og vi gik over hele arealet, han var kun lidt løs. Ingen tvivl om at han havde styr på, at der var en sød pige på stedet. Jeg tog linen af, da nr. 9 havde fået feedback, et stykke fra kantbåndet, og Max havde meget travlt med at scanne omgivelser og pludselig løb han i retning af Wilma, men heldigvis var Johanna imellem, og stoppede ham meget bestemt, han kom tilbage til mig og blev rost … og så gik vi ellers i gang. Der var en smule dæmp i starten, lidt stor afstand på nogle stræk, men Max arbejdede godt. Sit-stå-gå rundt blev for svær (13’er), det er sært som netop den øvelse kan være meget svær, når han har det lidt hårdt. Men jeg støttede ham rigtigt godt hele vejen og udover de 13, var der kun nogle få 1’ere. Han gik virkeligt flot det meste af tiden og jeg var helt rolig og afslappet indeni.

Så det var bestemt to helt godkendte præstationer mindre end 4 uger før DM. Rallytræningen inden DM omfatter 3 x tirsdagstræning, 1 x rallydysten 17. juli og 1 dobbeltprøve 30. juli.

Jeg ved præcis, hvad jeg skal træne, nemlig at fortsætte nøjagtigt med det, jeg gør lige nu, ikke mindst det jeg gør indeni, for det virker, det slår direkte ned i hundene og de performer meget tæt på topniveau.
Fristende frikadelle (foto: Johanna)

Til næste del af træningen blev vi delt i to hold. Mit hold startede med den samme bane som ovenfor, men suppleret med 4 fristende 8-taller, sammensat af de 8 fristelser, vi hver især var blevet bedt om tage med. Vi skulle gå første del af banen igen, og en af de andre på holdet skulle råbe, når vi skulle udføre fristende 8-taller (vælge det nærmeste). Det var ganske udfordrende, men både Lille Bjørn og Max var ret dygtige, selvom det var åbenlyst, at de havde helt styr på, at der duftede spændende og var meget interessant legetøj på banen. Virkeligt sejt arbejde af begge drengene.

I sidste pas havde jeg Max med, hvor alle 4 ekvipager dirigeret af Johanna skulle udføre forskellige sekvenser af øvelser først på venstre side, så på højre. Max var igen supersej og skarp, og jeg kunne mærke at jeg virkelig var fokuseret, så jeg næsten ikke havde øje for andet end ham – og det blev gengældt. Han arbejdede så flot.

Supertræning med begge hundene, flot feedback, et superhyggeligt hold – og det lyder flot, men jeg ER helt klar til DM, og fik det konfirmeret 100 % i dag. Ja, der er selvfølgelig masser at træne på, men vi er klar klar klar.

Ingen kommentarer: