tirsdag den 4. juli 2017

Solrig træning


Johanna har arrangeret sommertræning for sine kursister, og jeg har meldt mig alle fire gange med Lille Bjørn og Max. I dag var vejret for første gang meget længe med os, og begge hundene var også virkelig i hopla, så det blev igen en skøn aften.


Jeg havde glemt min træningstaske i Undinehallen i søndags, så det gav mulighed for at finde noget nyt legetøj frem, og det fungerede fint!

På første hold var der en regulær bane med masser af fristelser. VI var et par stykker der hyggesnakkede, og fik en bonusopgave: en konkurrence på tid hvor vi udførte de samme seks øvelser, tre på hver side og så en individuel runde. Jeg ville gerne have fokus på bakke 1 bakke 2 skridt på højre side, og den korte udgave er, at jeg fik hjemmeopgaven at Lille Bjørn skulle kunne baljen med uret til næste gang, det er den grundlæggende bagpartskontrol der skal arbejdes med.






Amanda hjalp mig i gang, og som man kan se på billederne er der visse ulemper ved startindlæringen med en lille hund :-) Lille Bjørn var i øvrigt superfrisk og herlig at arbejde med.

På Max hold skulle vi i første halvdel arbejde hos Johanna, en bane hvor i skulle gå tre fristende 8-taller, sit venstre om sit og en spiral med hunden inderst – og der var fyldt med fristelser. I anden runde skulle vi gå samme bane med hunden på højre side og udføre fire øvelser efter eget valg undervejs, igen på højre side.

Det gik fantastisk. Jeg havde fokus på Max i 95+ % af tiden, og der gik han flot. Når jeg mistede kontakten, fordi jeg blev i tvivl om banen typisk, mistede jeg ham. Han var supergod.


I anden halvdel skulle vi gå samme bane som på forrige hold (dog uden fristelser) og samme opgave med 6 skilte, hvor mit hold fandt på nogen andre end i forrige runde (Amanda og jeg var på hold i begge runder).

Max arbejdede virkelig godt med forstyrrelser, og jeg kunne mærke, at jeg også var virkelig opmærksom på mit eget fokus, og på at være afslappet. Det ender med at blive rigtigt godt!

Ingen kommentarer: