søndag den 6. august 2017

Glad dag ved DM

Indmarch! (foto: Susanne Bagger-Sørensen)

Susanne Bagger-Sørensen sendte ovenstående foto fra indmarchen ved DM med teksten ”En glad mand :-)” – og det var præcis, hvad jeg var!

Det var meningen at Louise og jeg skulle have deltaget i noget landsholdstræning i dag, men for et par dage siden blev vi enig om at melde afbud, for det ville blive en meget lang dag, med begrænset træning, og det kunne jeg slet ikke overskue efter en meget, meget lang dag til DM.


Mens jeg skriver starten af dette indlæg ligger Lille Bjørn og Max og sover, og vi synes alle tre, at en hjemmedag er tiltrængt i dag.

Jeg har tænkt dagen i går ret detaljeret igennem, og hvis jeg skal være helt ærlig, kan jeg ikke komme i tanker om noget, jeg ville gøre anderledes.

Logistikken med transport, parkering, opstilling af telt osv. fungerede som det skulle.

Hele den mentale håndtering var jeg meget tilfreds med, både perioden op til DM og hele forløbet over dagen. Der var et par situationer, hvor jeg kunne mærke noget irritation, og det håndteret med det samme og fik ikke indflydelse på prøverne.

Jeg læste de uddelte baner meget omhyggeligt, og havde helt styr på begge baner på forhånd. Jeg synes begge baner var helt regulære og lige noget for begge hunde, og det ville jeg have skrevet uanset, hvordan de så ud, for sådan er det bare, hvis man ikke skal proppe forkerte tanker i hovedet. Der var nogle overgange mellem skilte, hvor man skulle være ekstra opmærksom, og det blev afklaret ved banegennemgangen.

Opvarmningen til hver af de tre banegennemgange gik som planlagt. Jeg har har afspillet prøverne i hovedet og har set videoerne (tak Amanda og Anita!), og jeg vil – bortset fra Lille Bjørns dobbeltspring ro – ikke have lavet noget om, hvis jeg skulle gå banerne igen.



Jeg var ualmindeligt tilfreds med Lille Bjørns præstation, og hans bakke 3 skridt på højre side gjorde mig helt høj, da vi gik banen!



Max første prøve var jeg også meget tilfreds med. Der var lige der med stedet, han ikke ville dække, men det blev klaret – og vi kom i finalen.

Start på finalen - husk lyd!

Det var ærgerligt at han smuttede før vi kom i gang i finalen, men det med de gøende hunde kunne jeg ikke rigtigt gøre noget ved. Jeg havde aftalt med Amanda, hvor hun skulle stå, jeg var lidt bekymret for, at der skulle være noget ”farligt” for Max, når vi gik ud mod tilskuerne eller han skulle sendes mod kegle.


Da Max kom tilbage, og jeg jo vidste vi var IB’et, gik vi en fin bane. Jeg fik en kommentar om at jeg gik fejl bane til sidst, det véd jeg godt, men det drejede sig ikke om at gå banen korrekt, men at gå ud med en fed fornemmelse, selvom vi ikke havde bestået. Og det gjorde vi!

En glad præmieoverrækkelse (foto: Anita)

Resultaterne har jeg bestemt også glædet mig over. Lille Bjørn er debuteret i championklasse i år, så at kvalificere sig til DM med ham har været stort set i sig selv, og at blive nummer 15 i det skrappe felt kan jeg bestemt godt glæde mig rigtigt meget over.

Max kom for tredje gang ud af tre mulige i finalen til DM og en 10. plads er jeg supertilfreds med.

Det glædede mig også rigtigt meget, at så mange glædede sig over at Max kom til DM trods alt. Jeg er glad for at jeg meldte fra, da vi var inviteret ved en fejl, glad for at vi alligevel kom med på en regulær plads, og glad for at vi kunne kvittere med en finaleplads.

Så for at opsummere: det mentale arbejde fungerer helt som det skal, hundene arbejder begge fantastisk, og DM 2017 vil blive stående som et dejligt minde de kommende år. Det er da bare skønt :-)

Ingen kommentarer: