onsdag den 2. august 2017

Klar til DM!



Jeg fik en helt uventet opringning i dag fra en gammel hundebekendt, der skulle høre om et hvalpehold. I løbet af et øjeblik kom vi til at tale om konkurrencer og konkurrencenerver, hvor jeg fortalte lidt om det, jeg selv har gjort for at være mentalt i balance til prøver (og træning). Jeg kunne mærke en fantastisk følelse indeni, ved at fortælle om den udvikling.

Nu er der 3 dage til DM. Jeg har arbejdet med præcis de ting, som jeg havde brug for med Lille Bjørn, for at jeg kunne gå til DM med en rigtig god mavefornemmelse. De øvelser og momenter der har drillet, har vi fået styr på. Som Johanna sagde i går: Det er antallet af 1’ere der viser kvaliteten af træningen, 3’er og 10’ere er uheld på dagen. Præcis sådan føler jeg det med Lille Bjørn, som generelt går med ganske få 1’ere.

Max er naturligvis trænet helt som om han skulle op til DM; så hvis vi kommer med til prøven på lørdag, kan vi også kvalificere os til finalen. I mine visualiseringer er begge hunde i finale :-)

Min egen mentale tilstand er også helt i top. Jeg skrev til Anja forleden og beskrev, hvorfor jeg i år, modsat de to tidligere år, ikke har haft behov for en coachingsession lige op til DM.

Vi have en aftale 9. juni (det er jo heller ikke så længe siden), som er beskrevet her. Jeg fik da hjemmeopgaverne: ”at arbejde videre med hattene = min mentale tilstand ved prøverne, samt at få tilbagemeldinger på, hvad jeg gør forskelligt med Max og Lille Bjørn til prøverne”. Jeg virkelig fået indarbejdet feedbacken som en integreret del både af træning og konkurrencer.

Christina Ingerslevs Grounding og følelsesmæssig spejling var lige det rette input på rette tid. Jeg føler mig i balance, både når jeg træner og når jeg konkurrerer, og jeg (og flere af dem, jeg træner med) kan meget effektivt påpege, hvis jeg ikke gør, som jeg siger jeg vil, eller tror jeg gør. Både før, under og efter træningen/prøverne.

DM kan bare komme og jeg er totalt klar!!!

Ingen kommentarer: