tirsdag den 24. oktober 2017

Dancin’ in the Rain – og nyt Nose Work hold

Foto: Anita Jakobsson

I dag startede anden runde Nosework træning hos Merete med Lille Bjørn, Anita og Django er tilmeldt samme hold, og – på trods af vejrudsigten – besluttede Anita og jeg at mødes tre kvarter inden for at træne HTM.

Anita og Osseau skulle starte med deres HTM-program. Med fokus på starten. Der var ingen tvivl om at Osseau synes det var en usædvanligt van(d)vittig idé at træne i regn, så Anita valgte konstruktivt at træne uden hund, for som hun rigtigt sagde, det gør vi alligevel alt for lidt.




Max tog sig ikke af regnen, så vi fik gået HTM-programmet med fokus på overgange og at holde positioner. Vi havde musik på i starten, men regnen overdøvede hurtigt, så det blev uden musik. Anita fik taget lidt fotos fra starten, hvor jeg valgte sit i stedet for dæk, og ellers kørte fuldt program.

Max var virkeligt skarp. Overgange, som jeg ikke troede var så skarpe, kunne han superflot på ren verbal kommando. Nogle mindre vellykkede blev splittet ad, specielt den næsten i starten, hvor Max skal fra P2 mellem mine ben og i P5. Anita dirigerede mig detaljeret, sideskridt, sideskridt, sideskridt, sige slalom, sideskridt, Max går mellem ben, sige højre og Max kom superflot ind på højre side.

Mentalt tegnede jeg et billede hvor fører giver kommando, hund hører kommando, hund udfører kommando idet føreren har gjort klar til det – modsat at jeg giver kommando, så han ikke når at reagere før det er for sent.

Løbende blev også superflotte, når jeg lod være med at lave nogle mærkeligt små buer, som jeg ikke ville drømme om at bruge i virkeligheden. Kommando til at holde positionen i P9 fik vi også styr på.

Det begynder at ligne et rigtigt pænt program.

Anita sluttede med FS uden hund, i øvrigt superflot, og så kunne Django, Lille Bjørn og jeg kom ind i hallen til Nose Work holdet.


Lille Bjørn var overordentlig frisk, glad og på, lige lidt for frisk indimellem, så måske skulle jeg overveje at varme ham op inden vi starter på træningen?! Han arbejdede supergodt, og lavede nogle rigtigt flotte markeringer; der er også noget at arbejde med, for han vil rigtigt gerne tage fat i beholderne med færten …

Det er et lille luksushold med 5 deltagere, en som altid veloplagt Merete som instruktør, der giver gode råd og konstruktiv feedback og sluttede med at bede os fremhæve det mest positive fra den forløbne time – vi ser frem til endnu et spændende kursusforløb!

Ingen kommentarer: