torsdag den 26. oktober 2017

Signaler

Foto: Amanda Jakobsson

Jeg kan mærke, at jeg har det rigtigt godt med træningen på Johannas trickshold. Max og jeg hygger med forskellige tricks, arbejder med de opgaver vi får på dagen og får trænet det løse, som pt. primært er HTM-positioner og overgange.

Dagens opgaver var at lave kæder, hvor det visuelle signal til første adfærd skulle blive, hvorefter vi skulle arbejde med en anden adfærd og så den første. Det lyder lidt kringlet, men her de to kæder, jeg arbejde med:
  • Max lavede snudetouch på min hånd, mens han touchede fik han spin-kommando og skulle spinne, hvorefter han skulle touche igen. Det tog nogle kommandoer, før han ville slippe touchen, som er ret godt indlært.
  • Derefter arbejdede jeg med moveon med spredte ben, hvor Max morderligt gerne vil ind i setup. Men han lærte det lynhurtigt, moveon er hele vejen rundt, indtil jeg siger setup.
Vi fortsatte fra sidst med kravle, bamse, generalisering af moveon og introduktion af rulle. Det sidste fik Johanna talt mig fra igen, for det er helt tydeligt at det ikke er en øvelse Max er særlig glad for, så jeg fik tips til andre øvelser, som kan være gode til FS, fx bagben på forhøjning og så bevæge sig rundt.




Jeg gik HTM-programmet to gange uden musik, brudt op i små bidder. I løb har jeg en passage med P2 og skift til P6, hvor jeg gerne vil have en spin cirka halvvejs i P2 og en twist cirka halvvejs i P6. Det var så der det gik op for mig, at tværs og twist lydmæssigt ligger alt for tæt op ad hinanden, så tværs bliver skiftet ud.

Max var superskarp, meget opmærksom og igen en fornøjelse at arbejde med. Han er noget kvikkere end sin fører, så jeg skal virkelig skærpe mig med mine signaler, for Max gør hele tiden sit bedste for at gøre det jeg beder ham op, selvom det kan være ret svært at forstå indimellem.

Dejlig træningsaften!

Ingen kommentarer: