onsdag den 1. november 2017

Thank You for the Music - Om at vælge musik



At finde den rette musik til HTM, Freestyle eller 6+ er ikke nemt. Det er faktisk ret svært.

Jeg har to brugte numre bag mig: Walking the Dog med Rolling Stones til Max i HTM1 og HTM2 When I’m 64 med Beatles til Max i FS1.

Aktuelt har jeg gang i Dengang da jeg var lille med Kim Klarsen & Kjukken til Lille Bjørn i HTM1, Que Reste-T-il De Nos Amours med Charles Trenet til Max i HTM3 og Be My Life’s Companion med Mills Brothers til Max, Louise og Billie i 6+

Men der skal træffes nye valg.

Lille Bjørn skal forhåbentlig i HTM2 og i FS1. Max skal muligvis i FS2. Max og Lille Bjørn skal muligvis i 6+. Og Louise og jeg har talt om et nyt 6+-nummer.

De nemme først: Lille Bjørn i HTM2 bliver til samme nummer, formentlig i en lidt længere udgave. Lille Bjørn i FS1 bliver definitivt til Simon Smith and the amazing dancing bear i Muppet’s udgaven.

Jeg har ikke programmer klar overhovedet, musikken og programmet hænger uløseligt sammen, så for de to nævnte programmer skal program udtænkes, så det passer til musikken.

Så mangler vi bare Max’ FS2 og Max & Lille Bjørns 6+. Der starter jeg på ganske bar bund. Der er ikke tænkt noget indhold af betydning, der er ingen musik der er helt oplagt, så jeg er åben for alt lige nu.

Der er kun to enkle krav til musikken:
  • Den skal være egnet til FS2/6+. Dvs. den skal være i passende tempo, med passende temposkift.
  • Jeg skal kunne holde ud at høre på den, rigtigt mange gange!
  • (Og Anita skal også kunne holde den ud, for udover mig selv, kommer hun til at høre den mest)
Seriøse kandidater til FS2 er pt.:
  • Can Anyone Explain? (No! No! No!) med Ella Fitzgerald og Louis Armstrong
  • Hello, I Love You med the Doors
  • Det sker kun en gang med Papa Bue
Til 6+ er jeg lidt tiltrukket af:
  • Around and Around med Rolling Stones
  • Ah, vous dirai-je maman nogle af Mozarts variationer
Men intet er besluttet.

Til 6+ nummeret er udgangspunktet at jeg skal finde noget at lave med hundene sammen, og så finde noget musik der passer, men selvfølgelig er det i høj grad en interaktiv proces..

Der skal være noget humor i, det kan i høj grad være min performance der gør det, ikke nødvendigvis musikken.

Det er altså svært, men også en spændende proces.

Ingen kommentarer: